• annry

Madrass i myshörna: var hitta?

Tänkte göra en mys/läs-hörna i min dotters rum. Hon är nu 9 mån. Skulle vilja ha en madrass som passar i hörn men gärna är rundad framåt. Har köpt en sänghimmel som jag ska ha över och ska köpa kuddar mm. Undrar om någon vet var man kan hitta passande madrass? Måste man köpa vanlig skumgummimadrass och klippa och pussla själv eller finns det färdiga att köpa nånstans? Rummet är stort så utrymme finns. Kanske skulle köra en slags trappstegsmodell på madrassen så länge hon är liten så hon kan kravla upp själv? Någon som har tips eller bilder?

• Svar på tråden Madrass i myshörna: var hitta?
  • Jennie Brunflo

Tag kontakt med en madrassfirma.

Det finns särskilda maskiner för sånt där och de gör kanonfina grejer. Det är inte sååå dyrt...men det är klart att det kostar lite.

De kan fixa i alla de former du vill både med och utan överdrag.

• annry

Jaha, tack för tipset . Vad finns för madrassfirmor?

• pr32

om du kikar i ankan83 bildgalleri så har hon en bild, hör med henne var hon köpt den!

• annry

Tack så mycket pr32! Jag har tittat på hennes fina hörna förut men glömt vem som hade den.

• emmasa

puffar, då jag letar jag med.

Zach Maximus 2oo5-12-o9
  • musli

Kontakta sådana firmor som gör båtdynor... Madrassfabriken i Sisjön i Göteborg är ett sådant ställe t.ex. som kan fixa det mesta!

//heavy metal-mamma...
  • Frågvisa

Ett annat tips är att kolla ställen som säljer husdjurstillbehör. Hundmadrasser för lite större hundar är helt perfekta, de har den rätta kanten också  Finns en variant på Ikea

Svar på tråden Madrass i myshörna: var hitta?