Hur är kroppen efter förlossning
Hur har era kroppar varit efter förlossningen`?
Min kropp ha muskelryckningar o så känns de som de är en klump på höger sida som buffar..
Är det så?
Hur har era kroppar varit efter förlossningen`?
Min kropp ha muskelryckningar o så känns de som de är en klump på höger sida som buffar..
Är det så?
ingen som känner igen?
Min kropp har varit väldigt trött och musklerna har varit slappa i hela kroppen.
Först efter 2 månader har jag känt att man hämtat sig.
Har haft mycket problem med foglossning under graviditeten.
Vilket jag känt en tid efter förlossningen med.
Nu var detta min 5:e graviditet.
Men känt ungefär samma med alla efter förlossningen.
Utom foglossnings besvären som blivit värre.
Klumpen som du beskriver har jag inte känt.
Tog väl ca 4 månader innan kroppen var som vanligt igen. Upplevde att det tog ungefär så lång tid för höfterna att gå tillbaka. Det enda jag har kvar är ett par bonuskilon, men de rår jag för själv!
Känner inte av några klumpar eller muskelryckningar...
hade ont i höfterna ett par v efteråt... känningar iknän o fötter av alla pluskilon men det börjar försvinna nu efter 2 mån...
Nu efter 2 månader börjar man vara sig själv igen, men fram till dess har jag haft kvar lite känningar av foglossning.
Jag har ont i benen, tex om jag tittar på tv, stiger upp så smärtar det i hälsenorna några steg. Detta fick jag i slutet av graviditeten, trodde det var nån form av foglossning.. Men det sitter i ännu. Precis som att hälsenorna fått stryk av tyngden.
Jag måste nog säga att ungefär 10 dgr efter förlossningen kändes min kropp likadan som innan. Fast det ser fortfarande inte ut på samma sätt, hehe.. huden på magen är rätt 'lös' o så naveln har inte riktigt hittat tillbaks till sin plats än. (Fick min son den 25 nov)
Jag kände också av muskelryckningar en tid efter förlossningen, dock inte så mkt nu o nu är det 6 mån sedan gossen föddes. Jag frågade på vårdcentralen om det o läkaren sa att det är kroppen som ställer om efter förlossning, med alla hormoner o så. Jag har också haft ont i knäna, typ när jag reser mej upp från soffan med Arvid i famnen, o lite ont i ryggen.
hej jag födde våran son för drygt 2 veckor sen och jag känner mig som vanligt igen och kan ha mina vanliga kläder.
Jag födde min son för drygt två veckor sedan och känner mig i stort sett som vanligt. Blev sydd en del för att jag sprack men det var inget besvärligt. Hade träningsvärk i ca 5 dagar. Magen är ungefär som innan men mycket slappare. Brösten har inte svällt jättemycket heller (synd).
Kan äntligen ha mina stövlar jag köpte under graviditeten. Fötterna var för svullna förut. Vätskan bokstavligen forsade ur kroppen, svettas fortfarande mycket på nätterna.