Kräm mot bristningar?
Finns det några krämer mot bristningar???
Finns det några krämer mot bristningar???
Tror j ine, de e ju huden som brustit, de e ju som ärr, men har hört att de går att bleka dem med solning, dock inte helt, men någorlunda iafl....
I de flesta fall är bristningar pga hormoner så det är bara att gilla läget, tyvärr.
Jo det är ju sant, värt att höra iaf. Inte så kul med massa bristningar , men tack för svaret.
Jag fick en present ifrån en vän som bor i USA i förra veckan. Tummy Butter (for stretch marks)heter den och är tillverkad av ett företag som heter palmers. Jag vet inte om den fungerar ,men på henne hade den funkat.
Nej det fungerar inte att smörja, är det meningen att du ska få bristningar så får du det, bristningarna kommer inifrån så att säga.
De som smörjer och påstår att det hjälpt skulle troligtvis inte fått några bristningar endå.
När jag väntade första barnet använde jag en kräm från Clarins som jag köpte på Kicks, minns tyvärr inte vad den hette. Jag fick inga bristningar under min graviditet - men om det berodde på krämen eller om jag inte skulle ha fått det ändå är ju en annan fråga
Kan även rekommendera en kräm från samma tillverkare "total body lift" tror jag att den heter - den ordnade mina celluliter på innerlåren
Med tanke på att väldigt många inte får en ända bristning under sin grav så kan manju direkt dra den slutsattsen att krämer inte spelar in. Antingen får man bristningar eller inte.
bristningar har med hormoner att göra mycket så krämer funkar ej! jag fick mycket bristningar under min graviditet å jag har provat allt! å de som har hjälpt mest e träning å solning! man kan åxå göra en stretch operation då syns dom inte lika mycket men går inte helt bort ändå!
jag tycker att de ser häftigt ut kalla dom för dina egna triabels! hehe!! mvh
Behöver inte köpa dyra krämer om du vill pröva att smörja in magen. Testa olivolja. Jag klarade mig ifrån bristningar men jag smorde inte in mig regelbundet så det berodde inte på det. Kollade med mor min och hon var utan bristningar också, och likaså min syster nu när hon fått barn. Ändå gick vi upp ca 17 kg.
Bristningar har endast med hormoner att göra ! Smörjde endast för att jag tyckte att de då kliade mindre !
Bara att leva med det ! Vad gör det EGENTLIGEN ???
jag hörde nån som sa att man skulle smörja sin mage med olivolja så blev det inga bristningar.. ... =)
Jag har cocoa butter stick från Body Shop .
Den är gjord för gravida och folk med ansträngd hud står det .
Den är jättebra tycker jag, smörjer in mig varje dag . Magen blir len och mjuk .
Tror inte att den motverkar bristningar direkt, men det känns som att hyn blir mer töjbar på nått sätt . Har inte fått några bristningar än iaf (v.30)
Har oxå använt cocoa butter stick från Body Shop. Magen blir mjuk o len.
Har tyvärr fått bristningar endå.. Men jag tycker det kliar mindre när jag använder det iallafall. Så nåt bra gör den ju Är i v.27.
Det finns en kräm som heter Strivectin-SD som reducerar hudbristningar. Min svägerska hade fulla magen och lår med hudbristningar och för henne blev det betydligt mindre. Så det finns så klart de som fungarar att reducera dem, men man blir nog aldrig av med dem helt.
Palmer´s Cocoa Butter Cream är kanon, sägs även reducera redan uppkomna bristningar... Säljs i England men jag har hittat ett ställe i Göteborg som också säljer den och de kan skicka om man bor långt bort. Speciellt dyr är den inte heller.
Jag tror stället heter Afro Saloon