• mickisen

står som reserv

hej, ja har sökt till SSK utbildningen på några skolor men står som reserv på alla jag undrar hur stor chans man har att komma in om man är nr 17 på Göteborgs universitet, nr 10 på högskolan väst och nr 2 på högskolan Borås?

jag har betyg från folkhögskola så jag undrar om jag står som tex nr 17 bland alla med folkhögskole betyg eller e det från alla urvals grupper?
    Hoppas ni fattar vad jag menar kram på er

• Svar på tråden står som reserv
  • sakoline

Det står nog i papperen.

• 82an

Jag söker också på folkhögskolebetyg.
    Reservplatsen är i din urvalsgrupp (alltså endast bland de med folkhögskolebetyg). Om du exstår som reservplats 2 och 1är antagen (brukar inte bli så många från folkhögskola) så måste personen som blivit antagen + 1a reserven tacka nej för att du ska få platsen.

Vecka 37
  • mickisen

Ok då vet jag.
    bara att vänta å se om man kommer in.
    tack för hjälpen

• teddybjörnen fredriksson

Jag har också en reservplats på den utbildning jag vill in på. Jag är 6e reserv och är väldigt osöker på om jag ska hoppas eller inte.
    Lycka Till!

• 82an
    teddybjörnen fredriksson skrev 2006-12-13 19:52:08 följande:
    Jag har också en reservplats på den utbildning jag vill in på. Jag är 6e reserv och är väldigt osöker på om jag ska hoppas eller inte. Lycka Till!
    Hur många antagna är det inom din urvalsgrupp? Jag var 1a reserv av 0 antagna och det är ju inte alls bra fast om man är 16 reserv på 80 antagna så har man ju rätt goda chanser

mickisen: Hur många antagna är det på SSK programen du sökt inom folkhögskolekvoten? Är nyfiken då jag också sökt SSK på folkhögskolekvoten och inte fått mitt besked än
    Vecka 37
  • Jontes mamma

Står du som nr 2 är det ska givet att du kommer in. Även som nr 17 kan du ha tur. Det brukar alltid vara ett antal som hoppar av. Nackdelen är dock att man kan missa någon vecka eller så i början. Men det brukar man få hjälp med att komma i fatt. Lycka till!

• 82an
    teddybjörnen fredriksson skrev 2006-12-13 20:15:24 följande:
    82an - de har bara tagit in 9 min urvalsgrupp så 6e reserv låter ganska illa tycker jag.
    Tråkigt nog låter det ju inte som de bästa odsenFundersam. Vilken urvalsgrupp tillhör du? och vad har du sökt *nyfiken*
    Vecka 37
  • mickisen

82an
    Det brukar vara 3-4 st bara som dom tar in med folkhögskolebetyg,
    vart har du sökt någonstans?
    Har du fått något svar än?

• 82an
    mickisen: Jag har sökt SSK på MDH I höstas när jag sökte så tog de inte in någon från folkhögskola i Eskilstuna och endast en i Västerås som hade en 4a. Jag har inte fått mitt besked än (det ska tydligtvis vara förseningar med posten) Men jag kikade på statestiken på VHS hemsida och dom har tagit in 2 från folkhögskola med 3a som jag har Jag hoppas att jag är en av dem Fy väntar med späning är supernervös
    Vecka 37
  • mickisen

Då får man ju hålla tummarna nu då och hoppas på att du kommer in Javisst e man nervös, det e ju det ända man tänker på.
    Lycka till!!

Svar på tråden står som reserv