• kirei

Vilka kläder har ni på era barn när de är i åkpåse?

Hjälp oss med tips och råd:
    Vi har skaffat en åkpåse från "Baby Dan" med lammskinn på insidan, väldigt varm och skön men täcker ju inte armarna så bra.

Vad har du på ditt barn när det åker i åkpåse? Och hur mycker klär ni av/knäpper upp när ni går i affärer etc?

• Svar på tråden Vilka kläder har ni på era barn när de är i åkpåse?
  • Lillgrodis

Min dotter (4 mån) ligger i sin bomullsdress nu när det är 5 plusgrader. Och ett tunt påslakan utan täcke i. Och mössa.

• camber

Min dotter har ingen åkpåse ännu (3 1/2 månad), jag tycker det har varit så varmt ute. I insatsen har jag ett tjockt fårskinn i botten, sen har hon "inomhuskläder" + fleeceoverall om det är kallt + filt som man kan vika flera gånger beroende på hur kallt det är. + mössa!

• Freiya

min lilla har strumpbyxor och body, och sen en plyschoverall som är lite fodrad. och mössa och vantar förstås. blir det kallare blir det den lite tjockare overallen. hon verkar nöjd, känns inte svettig och inte kall :)
    åkpåsen e den som hör till brio-vagnen, fleecefodrad, och hon ligger utan liggdel.

• kirei

lillgrodis:
    Blir hon inte kall om armarna då, eller täcker påsen dem också? För vår 6-månaders viftar så förfärligt att han har armar och händer utanför påsen hela tiden ...

Ska du ha tjock tröja/jacka på senare när det blir kallare eller hur har du tänkt?

Camber: Så har vi också haft det eller varvat med en jacka eller en overall när det varit lite mer snålblåst.

• kirei

Freiya - hur gammal är din? Har hon armarna utanför mycket?
    Hur mycket tar ni av när ni går in någonstans? Vi känner oss smått hysteriska med allt uppknäppande och igenknäppande - speciellt när han sover!

• Phuis

Hej!
    Har NOMAD åkpåse, ser ut lite som en liten sovsäck, eller som en kondom

Har jag den "uppdragen" så har han bara vanliga innekläder på sej.
    Har jag den nervikt, bara täckt över benen har han jacka på sej.
    Samt mössa, men inga vantar (varmt fortf + långa jackärmar)

Har gjort misstaget att klä på mer EN gång och han kokade!
    Blir varm av att bara ligga på den, när den är öppen om han ligger i den tex när vi är borta och vagnen står inne.
    Då måste jag lägga nåt annat på, annars blir han svettig, även om påsen är helt öppen och nedvikt!

Kan tillägga att jag är supernöjd med påsen, han kommer aldrig att frysa i den!!

Jag har världens sötaste lilla Hugo!!
  • Lollo1977

Min son på 9 mån har en vinterjacka på sig + mössa-vantar och någon vanlig tröja/body underjackan. Nertill har han vanliga mysbyxor och strumpor sitter i åkpåse så mer behövs inte=)

Mamma till Måns född 3 mars 2006
  • verrron

Nu är visserligen min dotter snart 1 men förra vintern (och även nu oxå) så ahr hon vanliga innekläder på sig- ofta tex långärmad body, byxa, sockor + munkjacka på, är det kallt ute som tex när de var - 10 så ahde jag fotsacket på oxå!

• kirei

Är det alltså meningen att de bara ska ha åkpåsen från bröstet och ner och ha ordentlig jacka på sig på överkroppen??
    (När de är lite mer rörliga alltså, som vår han är ju 6 mån)

• Freiya

kirei: oj, sry, jag såg inte att du skrivit till mej förrens nu! hon e 6mån. men hon somnar rätt snabbt när man kör vagnen, så hon ligger med överkroppen oxå under den där flärpen som man sätta fast på våran. hon känns alldeles lagom iaf när man känner på henne.
    sen när hon vill sitta upp mer i vagnen när man går ute, så blir det en jacka oxå, eller overall och ingen åkpåse. än så länge sitter hon bara upp när vi e inomus och går med vagnen, i köpcentrum och sånt där det e mer liv och rörelse.

• Alvalie

vi har ju en polarpåse så den täcker ju armarna så det kan jag tyvärr inte svara på, men han har på sig vanliga inomhuskläder plus mössa o han är alldeles lagom varm o go i den nu när det varit ca 10 plusgrader o blåst!
    Perfekt också för att slippa knäppa upp en massa när man är i affärer eller när man kommer hem o han sover! bara att dra upp blixtlåset i åkpåsen o ta av mössan så sover han gott vidare

• Lillgrodis

Först viftar hon men när hon somnat stoppar jag om henne så hon hamnar som i en liten kokong. Det ser mysigt ut och hon fryser inte. Fårskinn är ju superbra att ha i botten eller i åkpåsen också.

• Rulltrappa

Min son har jacka, mössa och vantar över sina vanliga kläder när han ligger i åkpåse. Vantar är absolut nödvändigt eftersom han sover med armarna uppsträcka och helst har båda sina händer i munnen när han är vaken.

Svar på tråden Vilka kläder har ni på era barn när de är i åkpåse?