Good Night, sleep tight av Kim West
..kan jag verkligen rekommendera för er alla som har struliga bebisar där hemma.
Vi har en snart 9 månaders gosing här hemma och han började strula med sömnen när han var ca 5 månader. Jag har inget emot att gå upp på nätterna men efter 4 månader och uppvaknanden på ca 10 ggr/natt så kände jag att här krävs det drastiska åtgärder nu för dels så kommer det här inte gå över av sig själv (vilket jag hade hoppats på) och jag frågade mig själv hur länge jag ska orka?!!
Vi provade 5mm och det var katastrof, NCSS fungerade inte ett piss (gentle removel -mys ass säger jag bara, ungen vaknade hela tiden ändå), Anna W's SHNkuren kändes inte bra och sen har man kört på det fungerade bäst, dvs napp, buffa till sömn, plocka upp och bära, eget rum, söva i hans säng, sova bredvid osv.
vad gör man inte
Kim Wests metod är en kommination av alla ovanstående metoder och det har fungerat KANON, jag trodde aldrig det, nu vaknar han 3-4 gånger per natt (har bara kört 4 dagar än) och han har verkligen lärt sig att somna om själv. Nappen har åkt ut för gott och det var det BÄSTA vi gjort.
Boken finns på
www.adlibris.se/default.aspx
Här kan ni läsa om metoden
www.sleeplady.com/
Lycka till!