• Ankissen

Mystiska 08-nummer ringer oss!

Ibland med lite varierande mångfald ringer det 08-nummer till vår telefon. När vi svarar är det ingen där utan det låter som en faxmaskin eller dator som står och går! Nån som vet vad detta är? Ikväll hände det 4 gånger!

• Svar på tråden Mystiska 08-nummer ringer oss!
  • sisley

Det är säkert en firma som vill sälja er ngt... Jag bor i Sthlm och hit ringer det från GBG då och då. Det är alltid ngn som vill "erbjuda" oss ngt fantastiskt... *pyttsan*

• Fiffi M

De ringer oss också. De vill att man ska ringa upp, för då debiterar de en 10:a på teleräkningen. :-/

• ärtprinsessan

Kan det inte vara så att faktiskt är en fax som ringer fel och står på automatisk återuppringing? Om man bilr störd av det kan man ringa Telias kundtjänst...

www.hitta.se tycker jag är mycket bättre än Eniro (som ju skickar konstiga fakturor och lämnar ut hemliga uppgifter)

• norgesessan

I norge var det en fax som ringte upp vårt nummer när som helst, iblant på natten..vi fick ringa telenor(telia) och efter ett tag slutade det...då var det nog ett firma som hadde nestan samma nummer, och så har dom knappat inn fel nr i en automatisk uppringnings lista som nån nämnde...vet du va mina foräldrar fick for problem? dom köåte adsl, då får man tilsammans tre nummer, och det ena var identiskt med nummret till kommunen i nabokommunen, bara riktnummeret skilde....det var så många som ringte oss som skulle komma till kommunen..blaaah..

• Anova

ärtprinsessan.. Det är väl ändå hitta.se som lämnar ut hemliga nummer? Hitta lyckades lämna ut telefonnummer till hela stockholmspolisens arbetstelefoner tillsammans med hemadressen till poliserna.. Jag kan inte säga att det är särskillt bra gjort!!

• Venna

Ankissen!

Här brukar det också ringa mystiska nummer...
    Oftast har det ringt när inte vi har varit hemma, så jag har sett det på nummerpresentatören.

Alldeles nyss ringde det där 08-numret igen, och det pep till en gång, och sen surrar det bara lite svagt...

Konstigt...Det är förresten alltid samma nummer som ringer.

• Umeboshi

Det är så här, att många telemarketingföretag har datorer som ringer upp nummer efter en lista och när man svarar kopplas man till en ledig säljare. Finns ingen ledig säljare tillgänglig kan det låta lustigt i luren och sedan lägga på. Nackdelen med att ha automatiserad uppringning av kunder, det skapar bara ilska hos dem som får tyst i luren...

• Nivea

Är det en fax som ringer så finns det en kod man ska slå när det ringer.
    Du kan få den hos Telia. Den sänder tillbaka en signal till faxen att det inte finns en fax kopplad på ert telefonnummer.
    (Det kan ju vara ett företag som har slagit fel faxnummer. Om man har en anhörig med fax kan man ju vidarkoppla telefonen dit och få reda på vad som faxas)

Svar på tråden Mystiska 08-nummer ringer oss!