• Annika 1983

Kan du äta hur mycket som helst utan att bli mätt?

Jag äter, blir mätt, väntar 30 minuter för att sedan kunna äta hur mycket som helst igen... Har gått helt utför sedan jag blev arbetslös. Jag ljuger inte när jag säger att jag kan proppa i mig hur mycket som helst. Och nej tyvärr inga nyttiga saker....

Någon som har samma problem som mig? Vad äter ni? Här det chips o nötter som går ner jämt o ständigt. Har jag tråkigt så hittar jag något att äta... Japp ... Vet att endast jag själv kan sätta stopp för mitt beteende och meningen med denna tråden är INTE att jag tycker synd om mig själv. Vill bara veta hur andra har det i min sits....

Gick ner 15 kilo i januari 06 men nu är jag snart tillbaka i ruta ett och måste bruka allvar. Men för fan det är ju det enda roliga i mitt liv när jag ensam.. Mat... Godis.... Chips... Läsk.... Blir irreterad om jag inte får äta något...

Nej .. Det är inte lätt och erkänna men just nu känner jag mig grotesk över allt jag har stoppat i mig idag..  Hoppas på att få den där motionscykeln jag har önskat mig i julklapp....

Nepp nog om mig... Någon som vill dela med sig som har liknande problem.

Rubrikfrågan är den som gäller för svarsalternativen... Jag röstade på det sista svaret...

Jag erkänner.. jag är en ''mat'' (läs godis/snacks) missbrukare.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du äta hur mycket som helst utan att bli mätt?
  • sonria

Nix det går inte för sig! :/ Kan oftast inte äta mycket alls, varken av mat eller godis osv..

Längtar!
  • Annika 1983

vilken lyx. Önskar jag hade det så *S*

• hillson

Äter bara onyttigheter på lördagar som är min*ät vad du vill dag*

• A L V

Ibland har man ta mig f*n ingen botten verkar det som!Hemlis
    Vissa ggr blir jag proppmätt på en gång, och ibland är det som att jag kan äta som en långtradarchaffis typ..

Men  nu har jag minskat ner matmängden något under en tid, och låtit bli en stor last; chips under 4 veckor nånting. Suget minskar faktiskt..Räcka ut tungan

• Lyra

Känner igen mig, efter förlossningen (snart ett år sen!) har jag mest suttit hemma och ätit och slappat. Efter nyår ska det bli skärpning, MÅSTE gå ner, kan inte fortsätta såhär. Har tänkt göra som hillson och ha lördagen som njtningsdag, men så måste man ju motionera också, hur 17 ska man hinna när man jobbar heltid och har barn? Hur gör folk???

• Annika 1983

tyvärr har inte jag någon ursäkt... jag sitter hemma letar jobb.. är så jäkla lat att jag knappt orkar göras mer än det.. Men jag har också tänkt att ta ett ryck efter nyår. Hoppas jag klarar det. Fundersam

• Lyra

Har viktväktat förut, gick ner 10 kg men sen tog det stopp och då pallade jag inte mer. det är så trååååkigt, och jag hatar att laga mat . Jag är bekväm helt enkelt, tycker det är skönt att träna när jag väl gör det, men att komma iväg är svårt! Och träna hemma - glöm!

• Annika 1983

jag gick också på viktväktarna och tyckte det funkade riktigt bra... men sen tyckte jag att jag hade varit så duktig och tog en liten paus i viktväktandet.... well... pausen varar ännu sedan mars och jag blir mer o mer slapp i mitt nyttighetstänkande.

• aretha

Jag kan äta hur mycket som helst, och sen bli döhungrig efter bara en liten stund. Och nej, det är inga nyttiga saker, ofstast bara allt vad som råkar finnas i skåpen. Fast det är olika dagar, ibland gör jag inget annat än äter, och ibland är jag inte hungrig alls och äter bara en sallad på jobbet.

Svar på tråden Kan du äta hur mycket som helst utan att bli mätt?