• Oona

Draughtmaster -fatölsanläggning

Funderar på att köpa en sådan draughtmaster till min kära i julklapp. Är det någon mer som har samma tanke eller någon som har något att säga om ölanläggningar? Ris eller ros..

• Svar på tråden Draughtmaster -fatölsanläggning
  • PuhGirl

Jag ska köpa en sån, har hört att den låter mycket men tycker det verkar en bra julklapp

• Oona

Jo jag har hört detsamma, men den ska ju inet stå på för jämnan!
    Hittade den ett par hundra billigare om man besställer via nätet, undrar om det hinner till jul?

• PuhGirl

ja jag har hittat den billigare med och hoppas det ska finnas kvar i affären tills jag får jul nästa vecka...annars får man betala mer för den då men då blir d inget öl till...suck

• Oona

Nä, jag funderar på dte jag med.. måste jag köpa ölen till också?? Kan han väl göra själv? *s*

• PuhGirl

ja, men då kan han ju inte använda den direkt hahaha, den kostar bara 150 på systemet.

• Oona

Aha så pass.. då får barnen köpa öl till pappa i julklapp :)

• verrron

Jag har oxå tänkt köpa den till min sambo Här hade de ett erbjudande på den för 900-1000 men nu minns jag inte vars de hade de erbjudandet..vad kostar den hos er? Annars vet jag att elgiganten har den för 1300...

• Linnpinn

Vi har en sån hemma och visst är det en bra present. Tyvärr så stämmer det att den låter en del. Det är en fläkt i den som surrar hela tiden. Så länge man har ett fat i den kan man inte stänga av den. Man kan alltså inte slå på den, ta en öl och sen stänga av. Först när man druckigt upp sin fem liter kan man stänga av. Om man som vi har öppet mellan kök och vardagsrum kan det bli lite drygt, men det är inte någon större fara. En annan nackdel är att det blir ganska mycket skum när man tappar upp ölen och inte så fint som det ser ut på tv.
    Trots detta är den i alla fall rolig att ha. Vi brukar köpa hem ett fat om vi har gäster för då är det en väldigt kul grej.

• PuhGirl

Ja, men beror d inte på hur du håller glaset med skummet? ska iväg o köpa mig en strax...så får det bli som det blir

• Linnpinn

Vi har testat med alla varianter för att slippa skummet. Hållt på olika sätt, haft olika typer av glas, kalla glas, våta glas men inget gör det helt perfekt som i reklamen.

• MuminMy

Linnpinn: Det ska inte bli jättemycket skum, då är det något som inte stämmer, ring Carlsbergs konsumentservice, de är jätteduktiga!

Och ja, den dånar en del men man använder den väl mest när det är fest och då är det ju musik, stoj och stim så då tror jag inte man tänker på det

Fler ölsorter kommer också inom kort, har jag "hört"

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Draughtmaster -fatölsanläggning