• Hannamia

Kan inte sova när jag dricker kaffe på kvällen! Te-tips?

Jag kan aldrig dricka kaffe på kvällarna, för då kan jag inte sova... Tyvärr är det likadant med te också. Det är jättetrist, för det är så gott med både kaffe och te!

Men visst ska det finnas vissa sorters te man kan dricka, som man kan sova av? Är det nån som vet vilka? Jag börjar bli trött på att dricka enbart varmt vatten på kvällarna , så snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Kan inte sova när jag dricker kaffe på kvällen! Te-tips?
  • meya

Det finns "lugnande" på vanliga mataffärer, annars kan du kolla på hälsokost! Lycka till!

• Hannamia

Jag var på en stormarknad idag och letade... Men jag tyckte inte jag hittade något. Det finns ingen som hette "lugnande", ett hette kvällste, jag får väl prova med det. Tack Meya!

Nån annan som vet?

• Krokus78

Hej!

Rött te innehåller inget koffein, så det är bra att dricka om man inte vill ha någon uppiggande effekt. Brukar själv dricka det på kvällen.

• Hannamia

Rött te, vad är det? Finns det i vanliga affärer eller köper du det på hälsokost?

• Krokus78

Jag har köpt mitt i lösvikt på domus. Tror att Lipton också har ett påste som är rött, det heter african rooibos.. Så vitt jag vet är Rooibos något slags samlingsnamn för röda teer.

• Hannamia

Gud vad bra! Då ska jag kolla efter rött te nästa gång jag handlar! Tack så hemskt mycket för hjälpen! Kram!

• Anova

Grönt te är det mindre tein än svart te. (om jag inte minns fel är en kopp grönt te ungeför som ett glas cola)..

Gillar du kamomillte är det ju väldigt lugnade.. Det finns massor av örtte som inte finns något tein i.. Min favorit är te av svarta vinbär.

• Themis

Rooibos är inte te överhuvdtaget, det är en ört (Aspalathus linearis) som bara finns i Sydafrika. Det funkar som te men är även milt rogivande och mycket gott tycker jag.

Rooibos innehåller inget koffein samt mindre oxalsyra och garvsyra än te och är därför mycket snällare mot magen.

• snobben

Rooibos är så gott, jag dricker bara det...dessutom full med antioxidanter och finns som smaksatta oxå.

Svar på tråden Kan inte sova när jag dricker kaffe på kvällen! Te-tips?