• Eljomika

Passar färgen brunt på alla?

Svart e ju en klassiker som passar till allt, men brunt passar väl till allt det med?
    funderar på att köpa lite bruna plagg men vill samtidigt att det ska vara lätt att matcha garderoben, nån som tycker att brunt inte passar med en viss färg eller fler? har mest svart, grått och vitt i garderoben, brunt blir väl inte så uppiggande men jag trivs i (trista) färger.
    Tillägger att jag är blond.

• Svar på tråden Passar färgen brunt på alla?
  • roha

Jag har oxå fastnat för brunt o jag använder det till i princip allt skulle jag tro...

• oOrosamarängerOo

Ungefär typ 85 & av min garderob består av brunt, snyggt & lättmatchat, funkar till allt. Tycker brunt är en varm färg och inte alls trist.

• 201201232

Jag gillar brunt, passar bra ihop med t.ex. jeans.

• enlitenbitkaka

Brunt är ju lite mer av en "basfärg" så att investera i bruna everday kläder är nog ingen dum idé

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • Indianica

Här är en till "tant brun"

Brunt funkar hyfsat till vitt, men inte till grått tycker_jag. Tänk svart eller "jordfärger" (naturfärger") till brunt. Grått är väl dock ingen omöjlighet. Men svart funkar absolut till brunt.

Jag har satsat på 2 basgarderober En med grå/svart bas som jag matchar färger som lila, blått mm med. En annan basgarderob med brun/svart bas. Som jag matchar med beige, "smutsig" grön, orange etc. Funkar utmärkt och är inte så avancerat som det kanske låter.

• Tossan79

Brunt funkar till nästan allt tycker jag! Me likes!! Speciellt snyggt med stark turkos, syrenlila eller vitt.

De flesta passar dessutom i brunt, i motsats till svart, som kräver ganska mycket av bäraren! Eller mycket smink isf...

• Ölandstokan

En till som ÄLSKAR brunt Glad 

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥♥ ¸.?°´¯)
  • elefanthonan

Jag tycker oxå att brunt är snyggt både i klädväg o smink men att det definitivt inte passar alla,själv tycker jag att det är snyggast om man är lite cendre eller mörkhårig.
    Men samtidigt så ska man trivas i det man bär på sig o gör man bara det så blir det oftast snyggt ändå.

Svar på tråden Passar färgen brunt på alla?