• vadskajaghetadå

är det bra att massera foten?

har lite vätska i fötterna..fast mer på knölarna på sidan (dom som SKA synnas altså )

är det bra att massera fötterna endå

• Svar på tråden är det bra att massera foten?
  • MaDdO

Det finns vissa punkter på fötterna som kan starta en förlossning så när jag var på fotvård förra veckan så hoppade hon över massage av fötterna av den anledningen....

• Minname

oh vart sitter dom pungterna kanske nått man ska veta så man kan få igång förlossnigen när man är redo heeheh

• MaDdO

Minname: det får du fråga en fot"vårdare" eller en zonterapeut (heter det så dom som masserar olika punkter under fötterna?)! Till mig sa hon utsidan på hälen alltså på sidan av hälen under den där knölen! Men jag vet inte!

• Minname

va bra jag får be gubben massera massa sen när jag tycker det är dax..

• Princess Leia

Det har jag oxå hört. Men jag masserar mina stackars fötter i alla fall. Lite försiktigt kan man ju massera. jag har ju i och för sig inte så lång tid kvar. Så nästa vecka skall jag börja massera ordentligt...

• Jonna68

Gick på zonterapi för att lättare bli gravid. Området för livmodern sitter på insidan av hälarna och äggstockarna sitter på utsidan av hälarna (på sidorna, några cm område).

Tror man ska vara lite försiktig med "egen" zonterapi. Man kanske ska massera på ett speciellt sätt osv.

• P A

Jag har hört att BM masserar lilltån när som vill få ut modekakan efter förlossningen, så en ska ni kanske vara försiktiga med

Svar på tråden är det bra att massera foten?