När får barn tänder??
Hur gamla är barn när det börjar få tänder??? Tecken på det??
Kramar
JessieZ
Hur gamla är barn när det börjar få tänder??? Tecken på det??
Kramar
JessieZ
Jag har en dotter på 7 mån och hon har inte fått en tand än. Det är nod väldigt olika vid vilken ålder de kommer.
En pojke jag känner som är lika gammal fick för 2 veckor sen sin första tand den andra kom en vecka efter det.
Jag tycker att min dotter har visat "tecken" på att få tänder länge nu. Såsom dreglar mycket, biter i allt hon kommer åt, tuggar på mig när jag ammar, småfeber ibland osv Men än har det inte kommit några bissingar.
Axel fick sin första tand dagen innan han fyllde sju månader. Jag märkte inte att det var något på gång. Min kompis barn var dock väldigt gnällig och inte alls tillfreds dagarna innan tanden tittade upp.
Det är nog väldigt olika...
Nanja fick sin första vid 8månader
Jimmy vid 7månader
Nicklas vid 4 månader
Mickael vid 8månader
Moa fick sin första tand vid 5,5 månaders ålder........tecken på det var dregel, gnagande på allt o en grinig liten tös.
Nu är hon snart 7 månader, har två tänder o flera på gång.
Såg på min son att det var dax för tänder, när det dreglades för mycket, han bet på allt han kom åt, väldigt orolig, ledsen, avföringen var grön och feber.
Den första tanden tittade fram när han var nio månader.
Vår dotter fick sin första tand nu den 11 januari o var då knappa 5,5 månad. Mina andra barn har fått först vid 10-11 månader o har faktiskt lärt sig gå FÖRE första tanden. *S* Alltså hmmlesvid skillnad..
jag har en kompis vars lillebror fick första tanden vid 7 VECKOR så nog är det olika allt... :o)
Min dotter hade två framtänder när hon föddes, i övre käken. Läkaren sa att det kallades för "neonatala tänder" (tror att jag stavade rätt). Hon tappade dem. Fick nya vid 6 månader, sen vid 10 månader hade hon 9 tänder.
Barn kan få feber när det kommer tänder, sedan vill de gärna suga och smaska, griniga (har säkert ont) och ffa mycket saliv. Du kommer definitivt märka när det är tänder på väg.
Min kompis hade tänder när hon föddes, jag själv fick vid 4 mån o min dotter vid 6 mån... Så det är väldigt individuellt!!
Min dotter fick sina första strax innan hon fyllde året
Min dotter fick sina första tänder när hon var fem månader. Alla tänderna kom sedan i väldigt rask följd.
Min son fick sin första tand när han var 8 månader och vi väntar nu på att den sista av de första tänderna skall komma och han fyller snart två.
Min dotter fck sina 2 första när hon var 3 månader. En kompis till mig sa att hennes dotter fick sina första när hon hade fyllt 1 år. Det är så olika.
Min flicka fick sina första runt 4-5 månader, när hon var 7 månader hade hon ialf 7 tänder. Å min pojke har 2 på gång, han är 3 månader..fick 4 den 9:e nu :)
Min Theodor som är 10 månader kan gå själv- men har inte en tand i sikte
//Emma
Pontus är åtta månader och tandlös.
Jädrar säger jag.-..då Äre nog en tand Alva har ändå...
Tova fick sin första tand när hon var 5 månader. Sen har de "ramlat" ut en efter en. Nu när hon är 13 månader har hon 12 tänder. En kille i vår föräldragrupp fick sin första tand några dagar efter han fyllde 1 år, så det där kan variera otroligt mycket.
hej simon är 14månader ock har fått alla sina tänder när han var 4månader så hade han 4st tänder i munnen