• Wenjen

Ständig frossa/feber??

Någon mer än jag som känner sig ständigt sjuk? Har sedan jag plussade (3 veckor sedan) haft frossa och det känns som jag har lite feber. Vanligt eller är jag sjuk hela tiden?

• Svar på tråden Ständig frossa/feber??
  • nynne76

hejsan,
    jag har också problem med frossa och lätt temp ökning på kvällarna. Mår bra för övrigt så jag tror inte det är ngt att oroa sig för. Säkert bara hormonerna som ställer till det. Grattis till graviditeten!!

• Elle 02

Vääääldigt vanligt

Och GRATTIS till +:et

• Ia 70

Instämmer med föregående talare. Väldigt vanligt Jag hade det MASSOR i början Lite bättre nu men e frusen på kvällarna...
    Grattis til plusset

• jessy71

Japp, jag har mest frossa/frusen om kvällarna. har också kännt mig lite varm/svettig till och från. Det verkar nog vanligt. Är i v.7...

• SkåneEmma

Jag är i v.22 och är fortfarande ganska frusen. Annars har jag hört att de flesta gravida blir riktigt varma och min BM sa att det är det vanligaste men att det inte gäller alla.

• Mia29

Gott höra att fler är frusna/varma.... Jag plussade i måndags och har de två senaste nätterna legat med dubbla duntäcken och ändå känt mig frusen. Har sedan vaknat sjöblöt av svett.... precis som när man har feber.

Mår annars toppen, molvärk och lite illamående... men det hör ju till....

• Liten parvel

Skönt att höra att det är vanligt. Hade frossa häromkvällen när jag skulle sova, försökte ignorera det, tänkte att bara huset var kallt.
    Lite småfebrig mest hela tiden oxå, men det är jag i vanliga fall oxå.

F.Ö har jag min morning sickness på kvällen, precis som Phoebe i vänner... ;)

• ambica

Det här var intressant -inget jag läst m i mammapraktikan! Jag har i flera veckor varit överdrivet frusen om kvällarna -men kallt kan man inte säga att här är! Sedan även vaknat av att sängen är blötkall av svett! Hör det graviditeten till? (i v 7 nu)

• Ia 70

Jepp det kan höra till graviditeten. Vissa känner inte alls av det, vissa mindre andra mer. Jag trodde under flera månader att jag hade en envis infektion o läkaren tog en massa prover, men de hittade inget o då vart jag jätteorolig att det var ngt som kunde skada fostret. Jag sökte o sökte på nätet, men det var inget jag hittade...Startade själv en tråd på FL o fick några svar
    Så helt normalt. Kan vara skönt för andra att höra så man slipper gå  o oroa sig o fundera speciellt nu i influensatider

Ha en riktigt skön stundande jul på er alla gravidmagar

• Wenjen

Tack för alla svar (och era grattis ) Tyckte att det var lite konstigt att det satt i så länge men det visade sig ju nu att det inte var konstigt alls

• pap78

Jag känner precis samma: jättefrusen på kvällen och när jag ska lägga mig, men vaknar helt genomblöt på morgonen och jättevarm på morgonen och dagen!!
    Helskumt! Är i vecka 5 (4+2)nu.

• Mimer

Åh vad skönt att det kan vara ett symtom då också, jag är alltid så nojjig innan bim för jag blir alltid frusen och varm omvartannat nr jag får mens, samt svettig på nätterna också. Så alltid innan bim så blir jag orolig att det är mensen som är på g, men då kan det ju lika gärna vara ett symtom nu alltså jippi!

Hjälper till att puffa lite för fler...

• Glad o gravid

det där känner jag igen, usch det är inte skojigt

• ambica

Amen det konstiga är att det fortsatt så här långt. Jag håller på att förstöra mitt duntäcke eftersom jag VARJE natt (och nu går jag in i v 9) fortfarande vaknar i plaskblött lakan. Men jag kan inte ha tunnare heller för jag fryser så när jag går och lägger mig...

• Havsjungfrun

Är i v. 6 och har det precis samma, min svägerska också som är i v. 7. Förra gången trodde jag att jag hade feber men upptäckte att jag låg en halv grad högre i kroppstemperatue under hela graviditeten.

• missimo

här är en till som hade feber igår kväll/i natt och idag känner jag ingenting..hade lite ont i kroppen oxå och var säker på att jag fått flunsan.Märkligt!

• Mimer

Här var det verkligen ett symtom, för jag var verkligen GRAVID!!!  Och jag sitter just nu och fryser, har gjort det varje kväll sen före bim vid 18-20 tiden...Sen blir jag varm, och kall igen...

Svar på tråden Ständig frossa/feber??