Dygnet runt linser.
Någon som vet ungefär hur mycket de kostar? För ca ett halvår..? Hur många får man då? Byter man en gång i mån?
Någon som vet ungefär hur mycket de kostar? För ca ett halvår..? Hur många får man då? Byter man en gång i mån?
Jag tror att jag betalade 1800:-, på lensway kostar de ca 1400:- Man får 6 par och byter 1 gång/månad.
Tackar!
Jag kan inte använda månadslinser.
Jag var för torr i ögonen om nätterna så när jag gick upp för att kissa så var ögonen alldeles grusiga och de ploppade ut.
hade inte en aning om det innan...
Jag brukar inte heller ha mina i på nätterna, men det händer någon gång ibland och då är det bra att man kan. Testade ett tag med vanliga månadslinser som man inte ska ha på natten, men mina ögon trivs bättre med dem som är för dygnet runt bruk även om jag inte har dem på natten.
Det var alltså mjuka dygnetruntlinser jag hade...
Jag har handlat för 1400 kr på lensway, men nu har synsam kommit med ett eget märke som kostar typ 600 kr för ett halvår. de är mkt tunnare än de vanliga dygnetruntlinserna. ska testa de nästa gång.
mina dygnet runt kostar 850/halvår! och de är jätte bra!
Tänk bara på att om du byter sort eller typ av linser dvs månadslinser -> endagslinser-> dygnet-runtlinser så kan det vara vettigt att få dem utprovade av en optiker och få ögonen checkade efter du använt dem ett tag...
Att "skicka efter " och experimentera själv skulle aldrig jag själv göra... Du föds bara med ett par ögon, som är känsliga...
Jag går fortfarande på undersökningar med jämna mellanrum (har endagslinser ibland) även fastän jag skickar efter per postorder...
1800:-,
Är det för 1 år eller 6mån??
Jag ska till optiker första gången. Det är flera år sen som jag alls använde linser.
Ringt till några butiker...som dyrast har jag hört 1.900 kr. Jag är iaf delvis astigmatiker också- så "billigt" blir det nog inte.
Hur funkar det när man badar och tvättar hår osv...jag menar...de "trillar inte ur" lätt..?
Finns det dygnet runt-linser till astigmatiker? Vad heter dom?
Jag hoppade över till endags-linser nyss (focus dailies toric) som är väldig trevliga mot de "vanliga" som fanns för 10-15 år sedan). Är också astigmatiker...
18000 tror jag är för ett halvår. Det är dyrt, men säkert billigare online. Dock måste de utprovas av optiker, är farliga för vissa ögon
1800 ska dte stå, inte 18000
Pure Vision...sen ev en till på "lensway". Vad jag kunde se.
Hur funkar det när man badar och tvättar hår osv...jag menar...de "trillar inte ur" lätt..?
Kan man "leva som vanligt"..?