• Lakrisal

Smidig barnvagn som blir bra sittvagn sen?

Någon som kan tipsa mig om en lite mindre och smidigare barnvagn? (Jag måste ha den stående i en ganska liten hall) Den ska fungera som en bra sittvagn/sulky när barnet blir större också. Med första barnet hade jag en Brio-vagn, men jag tyckte att den var för klumpig.

Jag ska inte ha barn förrän i juli/augusti så jag är ju lite tidigt ute, men jag tycker om att ha god tid på mig!
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Smidig barnvagn som blir bra sittvagn sen?
  • Red Bunny

Är störtförälskad i min Modi Classic - en kombivagn på 18 kg (med alla tillbehör). Har inte mycket plats (obefintlig hall) och visst är det trångt när den står där, men inte så trångt som det skulle kunna vara, om man säger så...

• JohPet

Jag har en bugaboo och upplever den som väldigt smidig och bra på alla sätt

• Stargirl

Jag rekomenderar Bugaboo. Den är smidig och bra som liggvagn med stor liggdel och skön och bra som sittvagn Man kan verkligen ha den från 0-4 år utanb problem då den är så lätt.

www.bugaboo.com

Då är det kanske en tjej då......
  • Diana och Thea

Jag säger oxå Bugaboo som vissa ovan redan nämt. Det är den ultimata vagnen tycker jag. Otroliga funktioner och blir minimal ihopfälld trots att liggdelen är väldigt rymlig och likaså sittdelen. Handtaget är svängbart och sittdelen är vändbar. Väger endast 9 kg.
    Vi har en liten hall där den står bra och skulle vi behöva extra plats (då vi fick behsö i 3 dagar av en annan barnfamilj som behövde ha sin vagn i hallen) så får vi plats med hela vagnen under våran säng ihopfälld

• Moonis

Bugaboo, City Elite, Quinny Buzz är väll dom som är rätt små o smidiga

• Tygtiiger

Om du inte behöver ett stort lastutrymme så absolut bugaboo, fantastisk vagn och jag har inte lyckats hitta någon med lika genomtänkta funktioner billigare trots att jag har letat, jag vill gärna ha något smidigare än brio duon

Svar på tråden Smidig barnvagn som blir bra sittvagn sen?