• Lilla Pe

Tips på present från nyfött syskon till storasyster

Hej!

Fick tips om att ge en liten present från det nyfödda barnet (när man kommer hem från BB) till storasyster.

Har klurat på vad man kan hitta på, storasyster kommer att vara 2 år och 5 månader när bebisen kommer, funderade på en fin tröja med "Storasyster" tryckt på... Men det kanske är tråkigt? Har ni några tips på vad man kan hitta på? Vad har era "stora" barn fått?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Tips på present från nyfött syskon till storasyster
  • Mijan

När jag såg rubriken så tänkte jag direkt på tröja med tryck "storasyster" på, så det tycker jag verkar vara en bra present.

• Lilla Pe

Puffar och undrar om någon mer har tips?
    Tänkte att storasyster kanske tycker att det vore roligare med en leksak eller bok eller nåt?

• SophiaM

Vår dotter fick en pippidocka när lillebror föddes!
    Ge något som barnet verkligen vill ha...

• Fam Engström

Våran dotter kommer också vara 2,5 år, vi skall ge henne en egen bebis, en lite större docka som hon kan ta hand om när mamma tar hand om bebisen, i julklapp får hon också redannu ett babyskydd för bebisar (dockor) så att hennes också kommer att kunna åka bil

• Lilla Pe

Dockor verkar poppis Min dotter har redan en sån bebisdocka... kanske ska hon få ett litet kit till den, sånt som vi nu har skaffat till den kommande bebisen; små kläder, blöjor, saker i den stilen?

• Annan

Kanske nåt kul pussel eller nån rolig bok??

• HasseH

Vår dotter (kommer att vara 2 år & 1 månad) kommer att få ett Fisher price-hus med möbler och doclor (köpt för en hundring på Blocket, men liknande nya finns för ca 450 spänn) av bäbisen när vi kommer hem. Hon älskar att hålla på och plocka med saker.

Jag försöker tänka vad hon kan vilja sysselsätta sig med när jag är tvungen att ägna mig åt annat än henne, så vi har även köpt lite pussel och annat pyssel (Bamse-fästisar, stora pärlor av trä som man kan trä upp på ett skosnöre från Åhlens mm) och Emma-böckerna på dvd. Och en amningskudde, så kanske man kan läsa böcker för henne när man ammar... Och sago-CD har jag tänkt att låna på bibblan.

Ja det blev en hel del... nån som har liknande idéer att bjuda på?

• Wilowa

Ge henne något som hon kan sysselsätta sig med när du inte har tid med henne, t ex lera, kritor, duplo, en CD-spelare och CD-sagor...

Svar på tråden Tips på present från nyfött syskon till storasyster