Vad är på väg in egentligen?
Vi har precis köpt hus och ska väl i princip se över alla ytskikt i huset inkl kök och badrum. Vi kommer att försöka göra så mycket som möjligt de närmaste två åren, men risken med det är ju att allt blir omodernt samtidigt. Bättre då att ha smygrenoverat under en tio-årsperiod, då blir väl förhoppningsvis saker omoderna i lite olika omgångar.
Men men. Nu får det bli så. Men tänkte försöka att hålla det lite neutralt så att det inte känns så väldigt 2006. Jag gillar mycket vitt och det tycker jag i och för sig aldrig blir riktigt omodernt. Men lite up to date vill man ju vara...
Har kollat lite på nätet och i inredningstidningar och pratat med vänner och det verkar som om det mesta, enligt dem, är på väg ut. Fondvägg med tapet, ek, marimekko, medaljongtapet - snart ute enligt mina källor. Men ingen verkar kunna svara på vad som är på väg in. Det enda som jag hört som är på väg in är tapeter med organiska motiv - typ oregelbunden växtlighet, träd och så. Men det vet jag inte om jag gillar...
Till min fråga - vad är tidslöst egentligen, vad är modernt nu eller vad tippar ni är nästa trend?
Vad tror/tycker ni?