• sasan

ligamentsmärtor!!

Har precis fattat att jag fått ligamentsmärtor, aoooch! nån som har kunskap och tips hur man kan lindra detta ont? Ska man ta det lugnt eller röra på sig? går och står mycket i jobbet, är det farligt?

• Svar på tråden ligamentsmärtor!!
  • Kärleksbarn

Hur känns dem smärtorna???

• potatis

När jag va gravid med min dotter så hade jag väldiga ligamnentsmärtor...
    Gick jag för fort (nja, vaglade för fort!!) så högg det till o jag fick stanna upp...
    Samma sak om jag reste mig för hastigt upp från stolen... Eller om jag strävkte mig över bordet (som jag gör mycket i jobbet).

Men det tog tid innan min bm kom fram till vad det va... Va först inne på främre fogen, sen UVI, sen ligamenten.
    Fick träffa läkare i v 33, då det blivit värre o värre...
    Blev heltids-sjukskriven de sista 6 v...
    Tyckte det hjälpte, att ta det lungt o kunna ligga lite mer utsträckt...

Tyvärr verkar man inte kunna göra så mycket... Testade foglossningsbälte, men den läkaren tyckte det förmodligen va för sent för det då... Att magen va för stor o för tung...
    Men det kanske kan hjälpa dig?

Lycka till!

• sasan

hmm jaa...har iofs precis käkat piller för UVI, men jag har haft det förr och det har inte kännts såhär. Det känns som en blandning mellan håll och mensvärk och ibland hugger det till, det känns ok när jag sitter still, men om jag byter ställning gör det ont. Högg till som satan när jag skulle gå ner för en trappa.

• potatis

Jag hade oxå haft UVI, innan jag blev gravid o tyckte inte heller det känndes så, men tydligen så känns det helt annorlunda när man är gravid!

Så som du beskriver det, låter det precis som mitt...
    Jag tyckte att det högg så det nästan kändes som om man blev stucken med en låång nål eller kniv (inte för att jag vet hur DET känns men!! )

• sasan

potatis: kändes det så när du hade UVI asså?? isf har ju inte mina tabletter hjälpt...

• potatis

Ja, jag hade inte UVI under graviditeten o när jag hade det för flera år sen så kändes det inte alls så som när jag hade ligamnetsmärtor...

Svar på tråden ligamentsmärtor!!