• J son

tillväxt ultraljud???

Jo det är så att med min 1:a grav så fick jag göra två UL, en i v 17 och en tillväxt någon gång efter v 30.

Och nu är jag gravid igen med mitt andra barn och har gjort en ul i v 17 och då frågade jag min barnmorska när jag ska göra min tillväxt ul o då sa hon:det blir inget denna gången ?!?? är nu i v 31 och vill så hemskt gärna göra en ul till innan bebben kommer,vill ju veta hur mkt h*n väger o hur h*n ligger.

Hur var det för er? fick inte ni heller göra en extra (tilväxt) ul med andra barnet?

Snälla skriv något ni !
    o om jag kan kräva att få en ul till ??
    o om inte de går får man göra en privat ul undersökning då?

• Svar på tråden tillväxt ultraljud???
  • Smülschen

Det där är nog olika för var man bor. Här i Malmö är det rutin med ett tillväxtultraljud efter v. 32, men i Stockholm vet jag att man inte gör det som rutin. Självklart kan du väl beställa tid hos någon privat klinik! Det kostar lite, men det kan det kanske vara värt om du är orolig? Jag tror inte det har något att göra med vilket barn i ordningen man väntar, utan de har kanske bara ändrat rutinerna för att spara in pengar, eller också har du kanske flyttat... Lycka till med graviditeten!
    /S

Svar på tråden tillväxt ultraljud???