Vattenfall och deras avstämningsfakturor?
Vad är det som blir så fel i vattenfalls avläsning varje år att jag alltid får en extra avstämningsfaktura på kring 1500 kr. Jag bor i bostadsrätt och jag förstår inte hur det kan hänga ihop.
Jag menar, jag får ju brev hela tiden som säger nu höjer vi si och så mycket, och det gör de ju direkt. Jag förbrukar lika mycket el varje år. Jag förstår inte varifrån de här 1500 kr extra varje år kommer. Får oftast denna faktura i Mars.
Jag har försökt att förklara för dem med de förstår inte vad jag menar. Eller så vill de inte förstå. Jag har fjärravläsning på min elmätare, vilket innebär att jag har olika hög räkning varje månad. Bor på 45 kvadrat och har i genomsnitt 400 kr i månaden i elräkning. Är inte det lite väl mycket? När jag påpekat detta så ger de mig spartips som att skruva ner elemnten inte duscha lika länge osv. Har någon sett en 45 kvadrats villa någongång. De ser ju att jag bor i lägenhet. Vatten och värme ingår i avgiften. Gahhh! Jag har sagt att de kan skriva upp min förbrukning så att jag slipper denna utgift i Mars, men nädå. Åh jag hatar vattenfall av hela mitt hjärta.
Vad har ni för erfarenhet? Jag tror att de lurar mig!