• Halloj

En svaaaaaaaag skugga på gravtestet (i vissa vinklar)

Hej!
    I morse gjorde jag något dumt och nu vet jag inte vad jag ska ta vägen. Tänkte äta sushi och dricka lite drinkar ikväll, å då kom jag på att jag försäkerhetsskull borde göra ett gravtest. Så det gjorde jag. Fick ett tydligt rosa kontrollstreck på en kritvit yta. Men för första gången någonsin, så såg jag något annat oxå (och jag tror inte att dt var inbillning). Ca 2-3 mm bredvid kontrollstecket fanns en OTROLIGT svag, svag skugga som knappt kunde anas. I vissa vinklar syntes den tydligare och i andra syntes den inte alls.

Så nu vet jag varken ut eller in. Jag håller på att gå upp i limmningen, kan inte koncentrera mig på nånting alls. Vill ta ett nytt test men det borde ju inte visa starkare nu än med morgonurin? Kan det vara så att 22:a försöket lyckades??? Ska jag berätta för min man, som kommer bli jättebesviken om det sen visar sig vara negativt??? Och hur snabbt kan jag test igen???

Har beräknad mens den 1 dec. (onsdag) och har för engångskull inga gravsyptom överhuvudtaget. Testet jag använde var ett Baby or not (extra känsligt).

• Svar på tråden En svaaaaaaaag skugga på gravtestet (i vissa vinklar)
  • turia

jadu ett streck e ju alltid ett streck..o när du testat så tidigt så kan det ju va hemskt svagt..testa igen för säkerhets skull..

• Nyfiken gul

köp ett clerblue test, det digitala o testa igen....

• Brabamamma

Hej på dig. Det spelar ingen roll hur svaaaagt testet visar, det beror nog på att hcg i urinen är så lågt än. Men positivt är alltid positivt , vad jag hört iallafall. Grattis och lycka till.(Sushi och några drinkar får vänta ett antal månader men det är det väl värt?)

• JANI

hoppas hoppas!!!hålller tummarna!!
    det är ni värda efter så lång tid!!!
    kan tänka mig hur det känns!! wow vilken känsla det måste vara.
    berätta hur det har gått!!!!!
    lycka till!!!

• HangtheDJ

Jag vill inte göra dig ledsen, men det enda du kan göra är att testa igen och hålla tummarna. Har själv upplevt detta med Preg. testet, i vissa vinklar i ljuset kan det bli som en svag skugga i rutan. Särkast är att prova med CB's digitala. Ordet kan man ju inte ta miste på.

• Halloj

Ja hjälp, jag är alldeles stirrig! Men eftersom det inte var något riktigt streck utan mer en skugga, så vågar jag inte tro något än. Gör nog ett nytt test i morgon för att se om det fortfarande finns en skugga eller om det kanske bara var något med det här testet som var konstigt.

Hur ska jag stå ut ända tills i morgon???

• Alvi

Nääää, inte kan du vänta ändå tills imorgon..... Låt bli att dricka mycket och låt bli att kissa, osså gör du ett nytt test ikväll, du gör ju mej alldeles jätteprirrig här borta i Småland...!! =)

• turia

Jag gjorde sammanlagt 6 test för att jag var osäker på om det var ett streck el ej, men det var ju det---det sista testet gjordes på kvinnokliniken- då fick en utomstående bedöma o jag trodde på det

• Halloj

Jo, jag skulle ju helst göra ett NU men om det bara blev en svaaaag skugga med morgonurin så känns det dom att det inte blir något alls om jag testar igen idag.

Att det var en skugga på testet, det såg jag ju. Tidigare test (på BIM-dagen eller senare), har inte haft en skugga hur mycket jag en har tittat och vridit och vänt och kisat. Men skuggan kan ju ha uppkommit av någon liten ojämnhet i den vita ytan så än vågar jag inte hoppas på ett positivt test.

Kram från Halloj

• maj72

Jag har blivit lurat två gånger tidigare av gravtester (precis så som du beskriver), så om jag vore du så skulle jag kanske testa en gång till på eftermiddagen och hålla mig kanske lite tillbaka med alkoholen ikväll om det blir en skugga igen.
    (Du kan ju tex beställa en caipirinha eller en mojito och låta byta ut rom med ginger ale - smakar precis likadant, så ingen kommer märka nåt)

MEN: när jag blev gravid så fick jag också en svag, svag skugga som jag inte trodde på och först vid tredje testet (5 dagar senare) så var det inte längre snack om saken och testet var tydligt. Hcg-halten i blodet fördubblas i början av graviditeten cirka varannan, vartredje dag.

Håller tummarna för dig att du/ni har lyckats

Svar på tråden En svaaaaaaaag skugga på gravtestet (i vissa vinklar)