• Anonym

ONT i magen vid urinvägsinfektion??

Är det någon som har haft detta?? Jag har haft många urinväginf nu och det är klart man har ont i magen, men i helgen blev jag inlaggd på sjukhuset, då de trodde jag hade blindtarmen, men det visade sig att det bara var en urinvägsinf som gjorde ont...

Någon som känner igen sig?? Någon mer som haft SÅHÄR ont vi en urininf?? Känns ju jättepinsamt att bli inlaggd för en liten urinvägsinf

• Svar på tråden ONT i magen vid urinvägsinfektion??
  • Anonym

Jag äter medicin mot min UVI just nu och jag har inte ont i magen.

Nu är inte jag medicinskt kunnig men jag tror att det är något annat som spökar för dig.

• Anonym (UVI)

Vissa får ont i magen vid urinvägsinfektion. Vet du om det var en övre eller nedre UVI, dvs om det var urinrör/blåsa eller var det en njurbäckeninflammation? I det senare fallet är det inte så "bara".

• Fru Höstlöv

Japp, jag har haft en uvi som har gjort så ont, hade svårt att sätta mig ner, fick sätta mig jättelångsamt annars skrek jag nästan i högan sky för det gjorde så ont i helan underkroppen och magen.

Tycker inte att du ska tycka det är pinsamt, för det var ju dom som "gjorde felet" liksom och la in dej för blindtarmen. Om du hade lika ont som jag hade (och det måste du ju minst ha) tycker jag jättesynd om dej och hoppas du fått bra antibiotika som hjälper snabbt.

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
  • Anonym

Tack för alla svaren!! Känns skönt att man inte är själv om att ha såhär ont...
    Fru Höstlöv: Hur länge hade du ont?? Jag åt min sista tablett igår, men har fortfarande ont Jag har ingen feber eller så, så det är väl ingen idé att gå och kolla upp det igen!?!

• Åsa Ystad

Jag har bara haft UVI en enda gång och trodde också att det var blindtarmen. Hade hur ont i magen som helst, men inte alls när jag kissade.
    Så kan det vara.

• Anonym

Var glad att du får hjälp. Det fanns skäl att lägga in dig och hålla dig under observation. Om någon ska tycka nå´t är pinsamt i detta är det väl personalen som inte tog ett urinprov på dig från början

• Fru Höstlöv

Jag fick ta dubdla antibiotikakurer eftersom jag väntade några dagar innan jag gick till doktorn kanske och det var väldigt välutvecklat. Som Åsa Ystad, så hade jag inte heller direkt ont när jag kissade.
    Om du trots din första antibiotikakur har ont kanske du behöver en till kur, ring till din doktor och fråga kanske? Så slipper du ha ont i onödan.
    Hoppas du känner dej bättre jättesnart!!

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
  • ztarshine

jag har också haft så! först trodde de blindtarm, sen äggledare, och tillslut hittade de "bara" urinvägsinfektion, och då hade jag ont i magen! fick äta antibiotika (selexid).

hoppas du blir bättre snart!!

• gnagaren
    Känner igen det där.

Sökte för utomkvedes.   Hade såå ont.  Det var bara UVI..    Det tog ca 1 v om inte mer innan smärtan var borta.
    Mamma till en NPF:are
  • bizzy

en till här.
    nu för tiden har jag UVI jätteofta, so jag vet exakt nár symtomen börjar. Men första gongen hade jag ingen aning om vad det var för smärta. och eftersom jag inte tycker om att go till dr (vem gor d forresten) so vantade jag jattelange.. typ flera veckor, och till slut gjorde det so otroligrt ont overallt, hela tiden. kissa var varsta plogan, men jag kande mig sprangfardigt kissig hela tiden. kunde inte sova alls om natterna. fast sen gick allt bra med antibiotika =)
    kan rekomendera som smartlindring= UVA-E tabletter fron halsokosten, finns aven po vissa apotek. hjalper mig jattemkt. tar alltid 1-2 tabletter nar jag kanner att det ar po G igen.

lycka till!

• Anonym (jag med)

hej. jag har fått UVI med jämna mellanrum.. har även blivit inlagd för det, och först gången det hände så hade jag ont i magen på höger sida.. de på sjukhuset trodde det var blindtarmen, och givetvis hann UVIn bli en njurbäckeninflammation innan de hade hittat att det var UVI.. så så kan det gå ibland.. om man har otur.. TS, du är inte ensam om att ha blivit inlagd pga det!

Svar på tråden ONT i magen vid urinvägsinfektion??