• annika11

bil tårta

min pappa fyller 50 snart han är väldigt intresserad av bilar tänkte göra en biltårta någon som har tips på hur jag ska gå tillväga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-13 23:05:19:
    gjärna om någon har bild eller en beskrivning vill gärna göra en med marsipan

• Svar på tråden bil tårta
  • Anders80

Gör en profil bild av en bil.
    Kan ju göra en mall av en stor kartong bit (t.ex. pizza kartong) och fyll med valfri fyllning och dekorera med t.ex. färgad grädde eller färgat florsocker (borde gå att fixa) så du får färgerna rätt.
    För deleln med en sån tårta är att den går att göra (nästan) hur stor helst. (Detta är inget jag prövat utan bara en spontan idé)

• Anders80

Tilllägg till mitt inlägg, gör ytan av marsipan, kan bli några krångliga skarvar men inte omöjligt. På så vis kan du även göra den färgglad... Alternativt, gör en större form , gröp ur mitten (tänk Cabrolet (sent, trött kan inte stava)) och täck den med marzipan... Går då även att stoppa ner nån liten figur i bilen för att symbolisera din far.

• annika11

tack anders80 har tänkt som du ungefär men tänkte bygga på höjden
    tänkte bara om någon hade bilder på en sån tårta och en beskrivning

• annika11

tack anders80 har tänkt som du ungefär men tänkte bygga på höjden
    tänkte bara om någon hade bilder på en sån tårta och en beskrivning

• Anders80

Annika: Kolla in denna "sidan" images.google.com/images&channel=s&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hl=en&q=cakes+%2Bcar&btnG=Search+Images (hoppas nu det funkar)
    Annars kan du ju söka på google/images/ Car +Cake

• Iorsson

har en bild på en biltårta i mitt galleri. Har ingen skriftlig beskrivning iofs, men kan försöka hjälpa till så gott jag kan. Hoppas du får en idé och bakar.

Svar på tråden bil tårta