Vad kan man ha i en Vinkorg?
Funderar på att plocka ihop en vinkorg till min syster i julklapp men jag vet inte riktigt vad man ska ha i den och skulle behöva lite tips och ideer? Nån som har några förslag?
Funderar på att plocka ihop en vinkorg till min syster i julklapp men jag vet inte riktigt vad man ska ha i den och skulle behöva lite tips och ideer? Nån som har några förslag?
Vin i en passande smak(vitt/rött)ost av olika slag,kex,vindruvor,päron,lite finare choklad.baugett kanske lite svårt med färskt bröd,vill man så kan man ju peta ner två finare vinglas.
Lycka till...bra julklapp
tack jo funderar på ett rött vin och ett vitt men är inte sådär jätte bra på viner. sen hittade jag denna www.pixmania.com/se/se/241569/art/white-brown/vinsmakningstillbehor-tb.html tänkte det kanske kunde vara nåt? vinglas låter ju bra...fast det får nog bli ikea glas i så fall men dom duger nog
passar choklad till vin? undrar om det är svårt att få tag på färska fina frukter till julafton som håller sig fräsha?
Kanske kan lägga i en filt eller blir det för mycket?
ingen annan som har nåt förslag?
Kan man inte göra en korg med olika saker, måste det vara en vinkorg? I så fall tycker jag det är mysigt att köpa choklad och nymalet specialkaffe eller roliga tesorter, kex och sånt...
Men om det bara ska vara en vinkorg så lär det väl finnas choklad som passar till vin också. Ost och kex passar ju bra i en vinkorg...
Oj vad svårt det var
Finare choklad ...då ska du förska gå in på en butik som har lite mer speciellt sortiment...dom hjälper dej med säkerhet....choklad till finare dessertviner/sällskapsviner är en fantastiks smakupplevelse.....vinöppnare är ju en superbra ide....jag skulle nog lägga i en vinöppnare som är så där enkel att hantera utan större handkraft...
Charlott29...hennes ideer var suveränt bra....Det är ju så att man kan göra en korg med spännande pastakryddor,finare pasta,roligare servetter och pastaslev,pasta/spagettimått och även där passande vi till pasta,baugett....
Det gåt och göra så mycket smaskigt och roligt....