• heleneuz

Snö På Fönster!

Jag vill ha extra juligt i år så jag har skaffat snöspray.
    Hur tycker ni är snyggast att spraya???
    Som rutor på hela fönstret eller bara runt fönstret??...Eller har ni andra förslag??

• Svar på tråden Snö På Fönster!
  • turia

Har hört att det är ett H-vete att få bort den där fejksnön- men de har kanske haft en svår snövariant..hehe

• heleneuz

Min mamma brukar alltid göra det och hon har alldrig klagat på det...Om vi får problem så får jag kalla hit henne så fixar hon det....

• Monky

Kommer aldrig mer att göra det... Fönstren var fläckiga hela sommaren - och då är jag INTE en pedant! Ett elände att få bort det

• Tintin

I någon av mina jultidningar hade de använt en mall som såg ut som en snöflinga. Skär ut den och spraya på så blir snöflingan på fönstret. Så kan man göra med lite olika storlekar på snöflingorna. Jag ska testa det, tror att det kan vara fint.

• Pirran

Jag har gjort rutor på mina köksfönster. Jag använde frystejp och delade in fönstren i ett gammaldags spröjsmönster. Längst upp på fönstren tejpade jag kryss, jag har sett gamla fönster med sådan spröjs, det blev ursnyggt!
    Fejksnön är lätt att få bort: använd en fönsterputs med ammoniak i, spreja på o låt verka en liten stund. Ta en kökssvamp och tvätta av fönstren, använd den MJUKA sidan! Tvätta fönstren som vanligt.

Lycka till!

• heleneuz

Nu har jag gjort det...Jag gjorde rutor! ...det blev jättesnyggt!!!

• stinaliza

åhh...har du inga bilder?

• silvia

Vill också se bild!

Tror ni man kan spraya insidan av fönstren på en inglasad balkong?
    Eller är det för kallt? Ibland är det minusgrader där...

Skulle vilja julpynta lite där också!

• therre

jag tycker det är finast att spruta så det ser ut som spröjs.. kallas det så?

• heleneuz

Jag har satt ut en bild på det om någonvill se!

• Anna81

jag har oxå tänkt att köpa sån sprej! vart gör man det nånstans? nån som vet? och sprayar man på insidan lr utsidan? hm... många frågor :0)

• silvia

Anna81,
    man sprejar på insidan.
    Finns på vanliga matbutiker så som Ica och Konsum.

• TigerLily

Jag sprayade mina fönster med kristallspray...ser ut som frost, jättefint!
    Alla som kommer hem till mig har trott att det är äkta!
    Perfekt då det är sån insyn från grannarna... hihi, nu kan jag ha persiennerna uppdragna utan att de ser så mkt.
    Snöspray har jag sprayat topparna i granen med, jättesnyggt, ser ut som det har snöat här i vardagsrummet!

• Anknys

Va fint det blev, heleneuz!! Jag ska nog också göra så!!

Tack för tipset!!

• Poppie

Vad fint det blev heleneuz. Ett helt ljuvligt julfönster med riktig snö utanför också . Den där kristallsprayen som Tiger Lily prata om är helt underbar jag har haft den ett par år och skall nog gå och plocka fram flaskan nu. Jag blir så sugen.

Pynta på allihop!! Poppie

• snobben

Jag hade inga som helst problem med att ta bort det förra året.

Svar på tråden Snö På Fönster!