• LilJ

tips på billig men lyxig mat?

tänkte på nyår... vi har inte så mycket pengar så vi struntade i att ha vår första jul i vårt hus så det bli nyårsfirande här hemma med några kompisar istället, så är det någon som har något tips? gärna för och efterrätt också..

• Svar på tråden tips på billig men lyxig mat?
  • MammaAnnaPanna

gör rulladet på lövbiff. och ha typ cantadou ost som fyllning.- Till det en god potatisgratäng :) mums

• MammaAnnaPanna

en fin sallad till förätt med lite ruccola, kronärtskockshjärtan och annats smaskens.

efterrätt tycker jag du ska göra gino. Ugnsbakas frukt gratinerad med vit cholkad och glass till.

• annca

Allt med fläskfilé! Och så rispilaff, hasslebackspotatis eller potatisgratäng till.

Förrätt:
    * tomatsallad med färsk basilika och mozarella
    * apelsinsallad med ädelostdressing
    * ägg och sparris med citronmajonäs

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Kathrine

Lax super gott och billigt.

• Gul13

Ska det vara billigt så ligger väl kycklingfilé och lax bra till.

• LilJ

oj vilka konstiga saker.. törs man prova?
    men de ska ju vara speciellt, inte sånt man brukar äta..

vad är rispilaff?

puffar upp lite här!

• annca

Rispilaff: du kokar riset i buljong tilsammans med hackade grönsaker... typ.

Konstigt? Tycker det verkar vara ganska enkla "finrätter"

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • MarieF

Brukar göra kycklingfile som jag lägger i vitlöksklyftor också soltorkade tomater i, sen så gör jag cous cous steker parpika, vitlök, lök, tomater, soltorkade tomater och rör ner det i cous cousen. Också en sås som är på bara creme fraice som jag hettar upp och har i en vitlök och persilja buljong tärning i.
    JÄTTEGOTT

• LAA

Släng in en hel laxfilé i ugnen med salt, peppar och färdig pesto blandat med ströbröd och riven parmesan. Grönsaksrisotto och en sallad till och saken är biff!

• Nandez

En halv lax, krydda insidan med salt och peppar samt mycket färsk dill. Vik ihop, lägg laxen i ett foliepaket, in i ugnen.
    Brukar ha en kall sås av creme fraiche med röd stenbitsrom och lite svartpeppar. Serveras med pressad potatis och en sallad.

Svar på tråden tips på billig men lyxig mat?