• Esthra

Retro barnvagn

Hej!

Såg en superfin barnvagn på stan i helgen å nu undrar jag vad det kan ha varit för någon.

Den såg liksom ut som vagnarna gjorde när jag var liten, 70-talet. Stora hjul, kromat underrede och en sittvagnsdel i röd manchester. precis som en gammal vagn jag hade när jag var liten, fast den var i gul vinyl... Men denna såg helt fräsch ut! Är det någon som tillverkar retrovagnar eller kan de helt enkelt ha restaurerat en gammal?

• Svar på tråden Retro barnvagn
  • lurksmulan

Emmaljunga har någon superretro vagn som jag såg häromdagen, det låter nästan som den du beskrev!

• Lola Jämtland

Det kan nog ha varit en gammal. Det går att fynda jättefina såna på tex Blocket.

//Snart är det jul...sägs det.....
  • mina1

Kolla danska märken. I Köpenhamn har alla vagnar som ser "omoderna" ut. De måste nytillverkas.

• Esthra

Lurksmulan: Vet du vad den kan heta? Kollade Emmaljungas hemsida men hittade inget likt.

Tack för svaren! Ska ut å leta på Blocket. Kolla den andra tråden också deras knep var nog också Blocket och Tradera.

• lurksmulan

Esthra: Nej jag kollade också utan att hitta något! Men jag såg en tjej på bussen häromdagen som hade en sån. Det stod Emmaljunga med snirkliga bokstäver på sidan.
    Men det kanske är någon specialare som vi vanliga dödliga inte kan köpa?!

• scs

lurksmulan: Kan det inte helt enkelt varit en gammal Emmaljunga då?

• lurksmulan

scs: Jo det kan det ju alltid ha varit. Men jag har aldrig sett en sån, namnet var liksom broderat ganska stort på sidan. Sen var den jättefräsch och såg helt sprillans ny ut.
    Men givetvis kan det ha varit en gammal, jag kan ju inte hitta den.

Svar på tråden Retro barnvagn