Hur beskriver du en bra vän?
För mig är en vän en person som:
får mig att må bra, som öppnar sig för mig och som jag kan öppna mig till, som är pålitlig, lyssnar.
Att man är på samma våglängd tycker jag är viktigt.
För mig är en vän en person som:
får mig att må bra, som öppnar sig för mig och som jag kan öppna mig till, som är pålitlig, lyssnar.
Att man är på samma våglängd tycker jag är viktigt.
En bra vän ör ngn man kan prata med om allt,en som lyssnar,stöttar,finns där i vått och torrt och som självklart får mig att må bra
Håller med det ni just sagt, en bra vän kan man lita på och prata om allt med. Sen så tycker jag att det är viktigt att man kan ha riktigt roligt tillsammans.
På något vis har man olika vänner till olika saker. Med någon festar man, med någon pratar man om "djupa" saker, med någon möts man på ett "ytligare" plan, osv osv.
En vän är för mig mycke de ni har beskrivit men vikigast är nog att de är en person som både ger och tar min energi. Som bär mig när jag har de tungt och som jag kan bära när den behöver de.
Kompisar finns de gott om men vännerna är sällsynta..
För mig är en vän en person som ger lika mycket som den får.
Det ska vara en ömsidig relation där man lyssnar till varandra och båda får lika mycket utrymme.
I vissa perioder kan det råda obalans, men inte i längden.
AntonÅNina:
"kompisar finns de gott om men vännerna är sällsynta".
Håller med dig, mycket klokt skrivet. Hur skiljer du på kompisar och vänner?
Har mer och mer funderat på mina relationer till vännerna och många är just bara "kompisar" tyvärr.
TS.. Försöker deffinera vän då.. =)
De är personen som vet ALLT om mig och vice versa. Man kan ringa en vän kl 3 på natten bara för att man vill.. En vän är oftas med i handligarna när man tar stor beslut och är den första som får veta alla små "hemlisar"
En kompis är någon jag umgås med kontinuerligt men som jag kanske inte lämnar ut hela mig åt.
Tja.. känslomässigt så känner jag skillnaden men de är rätt svårt att få ner den i ord.. =)
En vän för mig är en som tycker om mig för den person jag är.. och kan stötta mig och finnas där när livet tar andra vägar.
Självklart är en vän ärlig och pålitlig.
Jag ska kunna säga och berätta alla mina mörkaste hemligheter utan att bli dömd, eller förnedrad.. utan bli lyssna på.
Be jag om råd hoppas jag kunna få det.
Jag har en sådan vän.. sen har jag flera andra nära vänner, men som sagt bara en som står mig väldigt nära.
Vi har känt varandra i över tjugo år.. och vi finns alltid där för varandra. Vi har haft våra kriser, men vi reder ut dom. Livet förändras ständigt och det är svårt att behålla vänner livet ut.. jag är jätte tacksam över att jag har just henne
lajsa.. Du tog mina ord..
Fast min egen deffinitoin på kompis är nog dina övriga vänner..