• Tjej 83

kan man åka till posten o hämta sin post själv?

på morgonen?
    jag ska åka iväg imorn kl 10
    posten kommer mellan 12-13
    måste ha en avi som skulle kommit ida men kommer nog imorn

kan man åka dit o hämta själv på morgonen vid 9? eller när de öppnar?

• Svar på tråden kan man åka till posten o hämta sin post själv?
  • Johje

Nej du kommer inte åt din post.

Men är det paket du skall hämta ut så ta med dig legitmation och kollinumret så får du ut det ändå utan avi.

• Tjej 83

men de skickar ju paket till mataffärerna o där scannar de ju paket o avin på eankoderna.
    går de ändå o få ut paketet?

• Tjej 83

kan man ringa affärn o se om de fått mitt paket?
    eller får de säga de på telefon?

• Johje

De kan hjälpa dig att skriva ut en dublettavi, bara du tar med dig kollinummer och legitimation.

• Johje

gå in på www.posten.se och så slår du in kollinumret där på första sidan, då ser du vart ditt paket är.

• Tjej 83

har inge kollinr?
    de kommer från slöjd-detaljer o de gick inte o spåra.
    ja maila o fråga när de kommer tatt 14 dar nu
    o de sa idag. men de kom inge
    så imorn då?
    hmm

står kollinr på kvitto man fick på mail? måste se om ja fick kvitto

• miniova

har du som sagt kollinumret är det inga problem, ta bara med dig det så får du ut paketet utan avi.
    Man ska inte lita allt för mycket på postens hemsida. Hämtade ett paket häromdan ja med bara kollinumret. På posten.se stod det att paketet inte riktigt kommit fram ännu men när jag gick på ica och frågade så stod ett paket i hyllan och väntade på mig

• mallansprallan

Du måste ha kollinumret som de andra har skrivit här. Har de inte skickat det som paket utan som brev är det inget kollinummer utan då kollar man bara namn och datum. Ring företaget och fråga om de har skickat som paket eller brev och om kollinummer om det är som paket. Jobbar extra i en icabutik med post så fråga gärna om du undrar nåt mer

• Johje

Om det som står på Postens hemsida inte stämmer så är det affären som inte har scannat in paketet och det har inget med Posten att göra

Kollinummer får man alltid om man skickar paket eller brevpostförskott. så ring till Slöjddetaljer och hör efter vad de har för kollinummer.

De ska kunna fixa fram det till dig, så länge som de inte har skickat det som en vanligt brev.

Svar på tråden kan man åka till posten o hämta sin post själv?