• Mach

Någon med fågel/fåglar-stora som små

Har själv en hel del fåglar-från undulater till en amazon. Vore kul att snacka lite fågelprat med andra som också har det intresset.

• Svar på tråden Någon med fågel/fåglar-stora som små
  • sleeping sun

Har en underlat som heter majja och en risfågel som heter Rasmus

Stolt mamma till Marcus
  • Mach

Kul=)
    Jag har 20undulater, 13 nymfkakaduor, 2 pennant rosellor och en blåpannad amazon. Har även varit fågelvakt ett par gånger åt en albakakadua=)

• Mach

Özlem:Jag såg en risfågel i en zoobutik häromdagen och den såg ut som en större zebrafink, men sen finns det ju olika sorters risfåglar.

• sleeping sun
    Özlem skrev 2006-12-14 20:27:52 följande:
    Sleeping sun:Vad är en risfågel för ngn sort?
    Här är en bild på en risfågel. Dom är otroligt vackra och lättskötta. Dom kommer från java och Bali och lever på risfälten.

Stolt mamma till Marcus
  • Leaaa

Å jag älskar fåglar, tyvärr e min sambo alergisk så nu kan vi inte ha några Har haft 5 undulater när jag bodde hos mamma å pappa...

• Dinkanesh

Har en Pionus Maximillian som heter Pulver.
    Dock har jag haft både ring astrilder och guldbuks astrilder. Gillade finkarna skarpt, vilket katten också gjorde, tyvärr. Är riktigt sugen på att skaffa finkar igen men först så jäklar ska det byggas en lådbur som är HELT kattsäker.

• Mach

Dinkanesh:Pionusar är fina. Har en kompis som har 3 stycken, en bronsvingad, en vitpannad och en blåhuvad(tror den heter så).

Leaaa:Ja fåglar har verkligen sin charm, brukar säga det till mina kompisar som vill skaffa fågel men inte kan att de är välkomna hem till mig och mysa av sig lite=)

• Dinkanesh

Mach
    Ja de är jättefina! Lagom stora också. Sen sägs det ju att de är tysta av sig, men det har inte vår förstått. Så just nu sitter han i eget rum så vi kan stänga dörren om honom när han får sina ryck. Lite synd om honom dock för han blir väldigt ensam.
    Vill så gärna skaffa honom en kompis men ekonomin har varit lite väl på minus för att det ska funka.
    Sen är inte pionus de allra vanligaste heller, så det gäller att ha tur om man ska hitta någon som passar oss (pulver) precis.

• Mach

Dinkanesh: Nej det gäller att fåglarna kommer överens. Min kompis ha bra kontakt med en uppfödare som 2 av hennes pionus kommer ifrån. Hennes är väldigt tysta men det behöver ju inte alla vara, fåglar måste ju också få var olika=)

• Özlem

Hej hej

Jag undrar hur våran kråka ska reagera när han upptäcker att bebben e här för att stanna
    Han är rädd för spädbarn,när vi tog hem vår kompis 2v gamla bäbis så vägrade Albin äta,dricka o skita och ville absolut inte komma till oss när vi "gömde" bäbisen.
    Det som är bra är ju att han inte attackerar utan han håller sig på buren på vaktposition
    När sambons systerdotter har kommit så har han inte släppt blicken från henne och han vänder absolut inte ryggen till henne.

Det enda barn som har fungerat som Albin har gått till utan problem är faktiskt Machs dotter
    Alla andra barn är han skeptiskt mot.
    Men Machts dotter är ju van vid fåglar så han kunde se det. Hoppas att kråkan vänjer sig vid sitt nya syskon

Hur har ni andra det med barn o fåglar?

• Mach

Özlem:Ja Albin och Zimone funkar jättebra ihop. Men kanske Albin accepterar bebben sen när han inser att den kommer stanna hos er, den försvinner inte bara för att han tjurar Sen kommer ju eran bebbe att växa upp och lära sig hur man ska behandla Albin så om 4-5 år så blir det ingen vilde som springer runt och skrämmer slag på Albin
    Jag tror nog att det kommer gå bra, en bra sak som funkar på katter, hundar och fåglar är att din sambo tar med en liten filtbit till BB som bebben har hos sig och sedan tar hem till Albin så att han känner igen bebbens lukt. Har funkat på min alba jag hade förut när Zimone föddes.

Lycka till

Svar på tråden Någon med fågel/fåglar-stora som små