• Jozebelle

Sova bort Depression????

Kan man det? Nä men det lindrar nog symtomen för mej om jag inte är för trött....! Så snart ska jag sova!

• Svar på tråden Sova bort Depression????
  • Cess

Sova bort en depresion är ingen bra idé! Det kan snarare bli en ond spiral.
    En depression tenderar att göra en trött...man sover mycket och vill bara sova mer, men man mår bara sämre och sämre.

Jag tror att man ska se till att ha vissa rutiner. Tex att man går upp på morgonen, duschar och gör något konkret. sen när man har gjort det man satt upp som mål kan man unna sig att sova ett litet tag.

Men viktigt i en depression är att vända den onda spiral av mycket sömn. För man blir bara tröttare och tröttare!

Vad som hjälpt mig mycket är handarbete. Det behöver inte vara nåt avancerat. T ex korstygnsmönster. Hjälpt många som kämpar med en djup depression!

• Jozebelle

Rutinen att komma upp är inga problem, barnen ska vara på dagis kl 8 för att äta frukkost så då går jag aldrig och lägger mej igen och det är bara ibland jag sover på dagen, håller på med scrapbboking så...jag har medcin, men hoppas den hjälper snart!

• Cess

OK...hoppas att det lättar snart för dig!
    Kramar!

• Madelene81

Jag lyckades komma ur depressionen en aning med hjälp av träning. Jag blir gladare av att träna. Jag får träffa folk och kunna koppla bort det sorgliga en stund

• princess of woolfs

Nä det kan man inte, men under en depression kan man bli väldigt, väldigt trött, ungefär som vore man utbränd, så man bara sover och sover, går i dvala liksom. Det är en del av symptomen och alltså inget som läker depressionen, om man inte bara känner sig lite allmänt nere utan att vara diagnostiserat depressiv förstås, då kan man säkert sova bort olusten

Svar på tråden Sova bort Depression????