• Anonym (IVF:are)

Ingen sexlust vid IVF

Hej!

Jag har ett problem. Ända sedan jag och min man fick remiss skickad för att göra IVF-behandling har min sexlust minskar, eller rättare sagt försvunnit. Jag har ingen som helst lust och det känns allmänt värdelöst. Vi har haft sex en gång sedan i somras, och det var dagen efter vårt bröllop....

Är det fler som har det som jag?

Vad ska jag göra.....

• Svar på tråden Ingen sexlust vid IVF
  • ChokladRosen

Menar du att ni står i kö för att få göra IVF,,eller håller ni på?

• Anonym (IVF:are)

Vi står i kö.... Har stått i kön i 9 månader sammanlagt nu... Det tar en hel del på en...

• Tös

Stress gör så att kroppen låser sig. Går du/ni i någon slags terapi? Allt som oftast ligger det något helt annat bakom.

• falaffel

Hej där! Jag tror det är rätt vanligt pga av all stress. Själv blev jag gravid på naturlig väg trots att gyn sa att min äggledare (har bara en kvar efter ett utomkvedshavandeskap) var blockerad men fick missfall i v 10. Nu gör vi ett IVF försök och får reda på om det har lyckats på julafton...
    Min sexlust är just nu heeeelt borta efter alla turer med mitt stackars psyke.
    Sen blir du säkert mer blockerad eftersom du funderar på det och säkert känner dig stressad för att din man ska må kass av det. Det är bara att prata, prata och förklara att det absolut inte har med honom att göra och försöka pussas och mysa och vara nära ändå så mycket man kan. Massage är jättebra (att ni ger varandra) och kan göra dig avslappnad så att det kanske fortsätter i sex. Om inte annat blir det åtminstone en fysisk närhet och avslappning som är värd mycket.
    Hoppas ni lyckas med IVFen!!

Svar på tråden Ingen sexlust vid IVF