Vad tjänar man som lokalvårdare 50%
Ungefär hur mycket tjänar man
som lokalvårdare om man jobbar 50%?
Vet att det kan variera men vad skulle ni gissa på?
Kanske dum fråga men hoppas nån orkar svara ändå...
Ungefär hur mycket tjänar man
som lokalvårdare om man jobbar 50%?
Vet att det kan variera men vad skulle ni gissa på?
Kanske dum fråga men hoppas nån orkar svara ändå...
Puffar, är också nyfiken
Jag jobbade som det ett tag hade usel lön :( Skulle tippa på att du får ut runt 4-5 tusen EFTER skatt på en halvtid, i bästa fall..
Oj då Jag är jättetacksam för det svaret!
kan ju givetvis variera som ts säger men är ju ett av de lägst avlönade (och tyngsta) yrkena idag.
Förstår att det kan variera, men det ger ju ändå en hum om var lönerna ligger. (Speciellt för en som aldrig jobbat inom städ förut). Och det hjälper mig eftersom jag kan räkna ut på ett ungefär om jobbet lönar sig för mig, eller om det blir för stora kostnader.
Precis! Hittade en lönespec från den tiden jag jobbade nu (3 år sen, så lönerna har ju rimligen blivit ngt högre), men då tjänade jag 3500 på en halvtid!
Tackar! Det blir nog precis på gränsen att jag inte kommer gå back
Sök till vården annars, behövs alltid folk och är något bättre lön!
Har redan jobbat inom vården, men det gick inte eftersom jag har en nackskada som gjorde det omöjligt.
Uch då, inte kul, då kan jag inte rekomendera dig städjobb, är väldigt mycket monotona rörelser.
Nepp, inte kul alls. Jag är opererad, men jag klarar inte av tunga lyft. Monotona rörelser är faktiskt inga problem med Tydligen skulle städjobbet jag har sökt vara kontorsstädning som verkar vara det lättaste om jag har förstått det rätt... Får testa att provjobba om jag får det, så jag vet att jag klarar av det.
ja precis, pröva är ju alltid bra att göra i vart fall! Själv tycker jag oxå det är för tunga lyft i äldreomsorgen, ska därför gå över till att jobba som pers. ass. nu istället.
Har också jobbat inom vården innan,
på ett demensboende.
Men jag har tröttnat på det och vill gärna
göra något nytt, fast 3500 var förståss inte mycket.
ingångslön för fastighetsanställdas förbund- städ är 91,90:-/h vilket ger ca 7700:- före skatt på en halvtid.
jag har jobbat som lokalvårdare i 3 år nu och jag har 16300 i lön och då jobbar jag heltid
Min mamma är lokalvårdare å hon har 16000:- på heltid, så 8000:- före skatt på en halvtid då.