• Anonym (anmälan)

Anmäla socialtjänsten!

Vill anmäla socialtjänsten för en sak dom har hanterat väldigt fel!
    Vart är det man vänder sig för att göra det?

• Svar på tråden Anmäla socialtjänsten!
  • Anonym

Länsstyrelsen är socialtjänstens tillsynsmyndighet. Jag är dock osäker på om du ska vända dig direkt till dem eller kräva att socialtjänsten du vill anmäla lämnar in ditt ärende för tillsyn själva.

• Anonym (anmälan)

Anonym: Okey, så det är inte Jo man vänder sig till?
    Skriver man brev eller hur går man tillväga?

• Anonym

Nej, inte JO. Men ring Länsstyrelsen och fråga om du kan anmäla direkt till dem, det är nog det smidigaste. Annars vet de nog även på den socialtjänst som du vill ska granskas.

• Anonym (anmälan)

oki..tack för hjälpen

• junimagi

Du ska vända dig till Länsstyrelsen men innan du kontaktar dom tycker jag du ska ta kontakt med en  advokat som kan hjälpa dig.

Det finns jurister som tar emot gratisklienter!

Lycka till!!

• gabriella83s mamma

Länsrätten, som står i telekatakogen,ska du vända dig till!Dom vill ha anmälan skriftlig(läslig) och det kan ta några veckor innan du fått svar.Jag anmälde soc för 13 år sen och fick rätt....

• Anonym

Gabriella,

länsrätten vänder man sig till om man vill överklaga ett beslut som fattats av Socialtjänten. Anmälan av handläggningen (ej beslutet) ska till Länsstyrelsen för granskning.
    Överklagan av beslut lämnas dessutom till socialtjänsten, som ska diarieföra, ev ompröva beslutet, eller om de står fast vi det, skicka det till Länsrätten.

• Anonym

så om man vet att soc hanterat saker fel då klagar man till länstyrelsen,ex,skriver felaktigheter i sin journal,inte tar upp sånt som man ber om osv.

• gabriella83s mamma

Jag anmälde soc till länsrätten ang.soc chefens behandlande av mig...

• Anonym (anmälan)

tack för era svar har underättat soc chefen att jag tänker anmäla hur dom har behandlat mig och min son,gör det sa han bara.

Svar på tråden Anmäla socialtjänsten!