Hur lär jag min son att suga med sugrör?
Hur lär jag min 16-månader gamla son att suga med sugrör?
Hur lär jag min 16-månader gamla son att suga med sugrör?
Vi sög upp vatten i sugröret, täckte med fingret och lät honom suga efter oss - det gick snabbt och lätt att lära sig för Isaac.
Oj vet inte alls hur man gör det. med bonusdottern gav jag henne drickan och sugröret och hon fattade på en gång. Men om du låter honom ha sugröret i munnen och trycker ytters lite på förpackningen (förutsatt att den inte är av hårt plast) så kommer det ju lite dricka. kanske han förstår då :D
när thea var liten (typ 8 månader) så var vi på burger king och vi hade beställt milkshake. Så tänkte jag att hon ville smaka. Först så fattade hon inget men sen när jag hade druckit lite och det fanns söt smak på sugröret så fattade hon galoppen ganska fort. Har funderat på att ta till det knepet när det blir dags för sugrör igen.
Kankse värt att prova. just milkshake är ju lite tjock i konsistensen och det blir ju lättare rester kvar på sugröret...
Berätta hur du gjort o hur det gått!!
Tösen fick smaka storebrors Mer. Jag tryckte lite på tetran så hon fick lite juice i munnen. Efter att ha fått ett smakprov surplade hon som en tok för att hinna få i sig så mycket som möjligt innan det underbara togs ifrån henne igen
min son fattade det direkt, han snodde sin kusins mer i sommras (då han va 10 månader) och började dricka, han hann nästan dricka upp halva innan vi fattade att han hade fått i sej av den
Dottern lärde sig självmant.Så det kommer nog.. Låt honom leka med festis, eller vad du nu har med sugrör så kommer han nog på det snart..
har ni en festis eller mer så kan ni trycka lite på tetran så att barnet märker att det kommer dricka ur sugröret och sedan fattar de vad de ska göra.