• Örnen76

Hoppgunga - med eller utan karmsax?

Funderar på att köpa hoppgunga till vår son. Vilka för- och nackdelat finns det med karmsax?

• Svar på tråden Hoppgunga - med eller utan karmsax?
  • 3 barns mor

Får dom säljas om dom inte blir godkända ???

• A b C d E

Fanns inte en enda hoppgunga som blev godkänd i Vi Föräldrars stora test. Något att fundera på före köp.

• Siri2006

Vi har lånat en av en släkting, men dottern som är 5 månader var alldeles för liten för att kunna sitta rätt i den. Dessutom känns den ganska poänglös, de 45 min per dag de kan sitta i gungan kan hon lika väl få hoppa i mitt knä...

• Monstermamman

Vi har haft en med karmsax och det var jättebra!
    Speciellt som vi bor på hyra och inte vill sätta upp en stor krok i taket.

Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp!
  • Microlys

Ja de får nog säljas ändå... tror jag.

• Eliama

Vi använder en med karmsax och dottern älskar sin hoppgunga.

• Mollymajs

Vi har en med karmsax. Min dotter började med den vid 4.5 måander lite inn atom o hon ÄLSKAR den o sitter/hänger/står jätte bra iden. Vi har den i köksvalvet så det är kanon o ha henne i den när man lagar mat o så.

• Mollymajs

Den vi har är babyproffsens egna. Den heter baby något.

• Eliama

Mollymajs: Den har vi också BabySeat tror jag den heter.
    Vi har vår hängande från trappan.

• Örnen76

Ni som har hoppgunga - har ni haft problem med dem, eftersom inga verkar godkända?
    Eller är det någon som har hört att några föräldrar har råkat ut för olycka med hoppgunga?

• Eliama

NyfikenÖrn: Vi har inte råkat ut för något och heller inte hört om någon som gjort det. Karmsaxarna är dock ganska tjocka och om listen över dörren vore smal skulle jag vara orolig att den inte satt som den skulle. Vi har vår fäst runt ett trappsteg så där är det gott om marginal.

• Monstermamman
    NyfikenÖrn:
    Enda problemet vi har haft med vår är att hålen för benen är rätt små så våra små tjockisar har inte fått rum så länge.
    Har aldrig hört nån som skulle ha haft några andra problem med sina heller.
    Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp!
  • Örnen76

Får man prova hoppgungan innan man köper den? Själva tygdelen alltså.

Svar på tråden Hoppgunga - med eller utan karmsax?