• Michan

min hund kräks

Hjälp..Min 4 års gammal Schablador tik Har kräkts i 2 dagar nu och vill inte äta, Är inte intresserad av mat, Allmänt hängig å nu när ja kom hem sa gubben att hon hade kräkts någe rosa aktikt. Under dagen har hon kräkts galla.
    Har testa en massa go grejer för att få henne att äta någe över huvetaget...Men Nää inget vill hon ha..
    Någon som känner igen detta elr vet va vi ska göra. (skall till VET i morrn om det inte blivit bättre)

Snälla Hjälp!!!

• Svar på tråden min hund kräks
  • Dixans matte

Gör risavkok det är bra om de spyr. Eller ge lite fil. Tyvärr har jag ett suverät recept utlånat som är när de spyr. Förhoppningsvis är det inget allvarligt. Och då kommer de bara sätta henne på en dietmat de rekommederar som är svindyr. Du får gärna höra av dig om du vill ha receptet en annan gång. Vet att det är med druvsocker,vatten,maizena m.m. Fungerar superbra
    Hoppas att det går bra med med tiken

Det omöjliga tar bara lite längre tid. Och nu har det inträffat...
  • linnsans

jag hade ringt och råd frågat med veterinären om hunden spytt i två dagar och inte vill äta...

• Michan

Dixans matte:
    Hon vill inte äta NÅGE...Ja har testat med Fil som brukar gå hem men Nej..Inte ens grissvans elr grisöra..Hon bara vaktar dem så att våra andra tik inte skall ta dem..Men äter gör hon inte..

• Rickeby

Förmodligen har hon ätit något som sitter fast eller håller på att tränga genom matsmältningssystemet, känn på buken och se om det ömmar, åk i så fall in på en gång innan något går sönder.

• Michan

Rickeby: Tror inte att hon käka någe men visst kan det vara de. Buken e Mjuk som innan. Hennes mage Kurrar å låter som bara den. Du vet låter som man e hungrig. Började idag med det..

• linnsans

åk in, eller ring veterinären. inte normalt att de kräks i två dagar och vägrar äta.

• Dixans matte

Det låter ju skumt då ju, för de brukar ju ändå vilja ha nåt. Säger som Rickeby känn på magen om det ömmar.
    eller om det kanske bara bubblar i den

Min hund totalvägrade att äta när hon spydde men alla hundar är olika

• Dixans matte

Ring så känner du dig ju på den säkra sidan. Att få råd är ju alltid bra

• Rickeby

Ge inte mat innan alla kräkningar slutat för sitter något fast kommer hon antingen spy igen eller så trycker det på det främmande föremålet. Tuggar hon på pinnar/bollar/leksaker? Då kan det vara en bit som fastnat för flera dagar sedan och antingen sitter fast eller skrapat magsäckens insida så det blivit en inflammation.

• Michan

Magen ömmar inte den är Mjuk som vanligt. Låter om den därimot inget annat.
    Ja sitter i kö hos Veterinären.

Dixans matte: Hur länge spydde din hund?..
    Min hund kan spy nån gång i bland å då inte vilja äta över dagen..Men sen är det som vanligt, Men nu är det ju konstigt inte äta någe..Inte ens grisöra som e favvoriten..

Innsans: Sitter i kö hos Veterinären...
    Ja vet att det inte är normalt..det är därför ja skriver...

Svar på tråden min hund kräks