• Anonym

va är det bästa mot svamp på apoteket? snälal hjälp mig med tips.

Ska springa ner så fort jag vaknar!
    Va ska jag köpa vad är bäst?
    Det känns som att jag har mest utan på.

det finns ju pevaryl och även canesten, vad är bäst?
    snälla ge mig tips.

finns någon bra hemma kur?

• Svar på tråden va är det bästa mot svamp på apoteket? snälal hjälp mig med tips.
  • Anonym

Det är ju olika för alla men för mig funkade sån här man stoppar in , som en spruta liksom...

Annars kan du ta filmjölk på tampong..

• fröken Anna

Köp isåfall en förpackning med både vagitor och salva som du kan använda "utanpå". Vet inte om märket spelar roll. Jag har använt pevaryl och den fungerade jättebra! Besvären försvann inom ett dygn.

• Anonym

ska springa och göra det på en gång.

men om man känenr att man har utan på slidan? hjälper det att bara ha en vaginal?

• Obsessed Feelings

Jag tycker att Canesten är jättebra mot svamp i underlivet!

Om det kliar även en bit in i slidan så kanske du också behöver Canesten vagitorier att ta i samband med salvan.

Den enda hemmakuren jag vet om har jag testat. Yoghurt! Det är inget jag kan rekommendera, det lindrade bara lite för stunden och blev väldigt kladdigt!

Annars kan du ju försöka att inte klia så mycket, det blir det ofta mycket värre av. Jag vet, det är jättesvårt!

• Anonym

Det är så jobbigt. vill bara bli av med det.

Jag hittade pevaryl® Depot vagitorium 150 mg VG 1 st 53,50

Jag har inte råd med dyrare. men om jag köper en vaginal tablet. kan ja inte ta lite av den och hapå slidan och sen föra upp resten i vaginan?

• fröken Anna

Alltså svamp är fördjävligt och vore jag du skulle jag ta både salva och vagitor. Det är möjligt att det räcker med en vagitor, men det är rätt skönt att smörja på salva också då det lindrar en del också. Sen har man ju salvan kvar och kan smörja lite om det börjar kännas som om det skulle vara något nytt på g...

Stackars dig!
    Sov naken, lufta, inga jeans, ingen string, bara bomull, inga parfymerade tvättmedal/sköljmedel, ingen tvål i underlivet...osv. Det går över snabbt med behandling!

• Anonym (tips!!)

olja olja olja!!

har stor erfarenhet av svamp då jag hade det nästan hela graviditeten men bm tipsade om att smörja hela "underredet" m olivolja..det har man ju nästan alltid hemma billigt o det blir då inte sämre..(om du nu inte tycker det skulle hjälpa)
    man blir ju torr när man har svamp o olja mjukar upp o gör att det inte kliar så mkt ( ja iaf för mej) bytte för några år sen till en av barnens rumpoljor o den kör jag med nu ist för olivolja..men prova m olivolja så ska du se att du iaf överlever fram till apoteket öppnar...men jag fick av min bm också rådet att inte använda svampkrämer o vagiatorer mer än 1 gång per år för det är tydligen starka grejer...har inte använt svampmedel alls på över 7 år!! när jag får känning att det kan vara på g ( typ före mens..) då åker olja fram o sen blir det inge kli mer
    psst använd inte smaksatt olivolja typ m vitlök o chili då blir det nog värre!!

• fröken Anna

Nej stoppa upp allt i slidan. Annars kanske "dosen" blir förlite för att återställa bakteriefloran. Det räcker nog. Om inte så märker du det i morgonkväll för då borde det ha blivit bättre.

• sötäpplet

jag brukar duscha först och sen föra in en vaginator. Men jag köper sån med både vaginator och salva. Tycker den fungerar bäst

Svar på tråden va är det bästa mot svamp på apoteket? snälal hjälp mig med tips.