• Nybliven Fru

Lära-gå-vagn: Brio eller Micki?

Hej i julklappsröran!

Jag funderar på att köpa en lära-gå vagn till min son, men undrar vilken som är bäst. Är Brio eller Micki av bättre kvalitet? De finns att köpa till samma pris.
    Tacksam för svar eller andra tips!

• Svar på tråden Lära-gå-vagn: Brio eller Micki?
  • kixan

Det är nog dött lopp, välj den du tycker är snyggast.

• Wilja

Har haft en av varje.
    Precis lika bra tycker jag!

• Katharina

Broms? På en lära gå vagn?

• Nettan m William o Linnéa

Ja man kan spänna hjulen på Mickis lära gå vagn så att det blir mer motstånd. Allt eftersom barnet/nen lär sig att hantera vagnen desto lösare kan man spänna dem!

Nettan

• Katharina

Netta: Aha, kan man det. Kan man göra det på brios vagn också?

• calcioaddict

Jajamensan, broms även på Brio! Jag hade en Micki till min äldste son, men den försvann i flytten. Köpte en Brio nu, för jag hittade en till extrapris.

• Fille Fjonkan

Vi har IKEA:s lära gå-vagn. Jag tycker den är mycket snyggare än Brios och Mickis. Den är ljusblå med lite ähm... 40-tal kanske (?) i designen. Den fyller samma funktion, men kostar bara ca hälften så mycket

• morsa81

jag tror nog att det är umgefär samma kvalité. jag har en micky till mina. fick den av mammas kompis så lillen blev tredje barnet som använt den (används flitigt fortfarande) den är som ny fortfarande..

• LottaRos

Men IKEAs kostar 199 kr o i alla fall på Toys'r'us kan du få en MICKI för 229 kr - det är inte precis halva priset!

• Fille Fjonkan

LottaRos: Nej, det var ju faktiskt inte riktigt halva priset Men den är i alla fall mycket snyggare

Mamma J: Ja, även IKEAs har hjul som man kan dra åt olika hårt för att få rullmotstånd.

• Naimiez

Kände på IKEA´s men jag tyckte den välte så lätt.....har jag fel?

• Fille Fjonkan

Naimiez: Jag har inte upplevt att den välter lätt. Kisen har inte haft några sådana problem med den. Man kan ställa handtaget i 2 olika lägen, det ena ganska rakt upp och det andra lite mer lutande. Vårt handtag står rätt upp, kanske den du kände på hade handtaget i andra läget?

• Tjockepoffa

Jag har både en från IKEA och en Micki. Jag tycker inte att det är nån större skillnad.
    Måste hålla med om att den från IKEA är lite "sötare"...

• Nybliven Fru

Tack för alla kommentarer!
    Tack också för informationen om broms- det hade jag ingen aning om!

Svar på tråden Lära-gå-vagn: Brio eller Micki?