• Niinaaa

Färgade linser

Nu har jag varit på synundersökning & återbesök & köpt två par linser på två veckors tid och ändå funkar det inte.  *suck*
    Jag har ett lätt brytningsfel & fick då först linser för detta. Efter en vecka orkade jag ite med dom längre för dom skavde som fan hela tiden.
    -Ja men det är vanligt att just den där linsen skaver säger hon då.
    Då ville jag testa färgade linser.
    men då fanns bara den där "skaviga" linsen till mig med brytningsfel. Så då skulle jag ta en vanlig lins utan brytningsgrejjs. Hon sa att det skulle gå bra ändå.
    Hade olika styrkor på linserna innan & helt plötsligt får jag två linser med samma styrka på.
    Dessutom såna färgade med hål i mitten. Jag tyckte det såg ut som dom buktade ut ( vilket är vanligt har jag läst här på FL) Men det fattade inte hon...hon tyckte dom gick till sig när jag haft på dom på några minuter.

Iaf så nu hinner jag bara ha på dom i kanske en halvtimme så har jag ont i ögat. Eftersom den inte stämmer för min syn. Ser inte alls bra i den ena.
    Vad ska jag göra nu då?
    Ringa & klaga eller köpa HUUUUR många linser som helst innan det blir bra?
    Byta optiker??

• Svar på tråden Färgade linser
  • Axels och Annies mamma

Byt optiker om du inte är nöjd, om du har känsliga ögon kanske du ska ha sådana linser som man kan ha dygnet runt, men bara använda dem på dagen. De linserna andas bättre och är skonsammare för ögat. Jag har det och är jättenöjd, har varit missnöjd med andra linser pga skav innan. Jag har också brytningfel på ena ögat och är närsynt på båda.

• Niinaaa

men jag ser dåligt med den ena. jättesuddigt & blir alles yr i skallen. Själva linsen är det inget fel på, den skaver inte

• Niinaaa

Åhh får ångest när jag tänker på hur mkt pengar jag lagt ut...& ändå passa det inte. 

• Axels och Annies mamma

du har väl fel styrka på den ena linsen(utan brytningsfel), det är nog det som gör att du ser suddigt och blir yr. Du hade ju olika styrkor innan och då såg du bra nu när du har samma styrka ser du ju egentligen dåligt på det ena ögat.

• Niinaaa

men kan man byta utan att betala?

• pattisza

Jag skaffade linser nyligen, specsavers/blic då fick jag betala för ett introduktionspaket och provade 3 olika linser innan jag hittade rätt. Behövde inte betala extra.

• Niinaaa

men det verkar vara problem att få färgade linser om man har brytningsfel. Då är dom helt plötsligt jättedyra för att dom måste specialbeställas & så verkar det bara finnas en enda sort.
    Dom skaviga! 
    eller har jag fel??

• Längtar efter en liten

Jag har bild i galleriet där jag har färgade linser,jag hade dom bara 20 minuter,det var utan styrka och det funka kanon bra

• Clarenville

Du borde ju få hjälp av din optiker att hitta linser som passar dig utan att behöve betala extra för det! När jag nyligen bytte från endagslinser till dygnet runt linser fick jag prova 3 eller 4 olika sorter innan jag hittade några som passade mig och mina ögon. Jag var hos optikern sammanlagt fyra gånger tror jag under tiden och det kostade inget extra, vare sig besöken eller alla linserna. Först när jag var nöjd behövde jag betala - för ett besök och ett par linser. Gissar att de tjänar på det i längden, att folk är nöjda.

Har haft färgade linser också tidigare och det har inte varit några problem. Jag är både jättenärsynt och har brytningsfel.

Svar på tråden Färgade linser