• vindvilja

Bilmekaniker/verkstad i Uppsala?

Vi var så glada, äntligen hade vi köpt en bil. Vi hann åka till Ica Maxi en gång och en gång till Ikea, nu står bilen stilla. > Vindrutetorkarna fungerar inte och bilbatterilampan lyser. Desstuom tror jag vi lyckades kortsluta något när vi skulle byta säkring för att se om det var det som var fel. Vi ska försöka få lite hjälp av mer kunniga än oss, men risken är ju att det inte räcker så att vi måste lämna in den. Är det någon vänlig själ som kan rekommendera någon verkstad där man inte blir lurad eller uppskjortad? Jag är så skeptisk till allt vad bilmekar heter sen jag såg programet med Robert Aschberg.

Vindvilja

• Svar på tråden Bilmekaniker/verkstad i Uppsala?
  • Signatur

Vad har ni för sorts bil?

Jag har fått rekommenderad till mig den bilmeken som ligger vid Gandhi och jetmacken. Men han har ganska lång kö.

Annars brukar ju "märkesreparatörerna" vara ok.

• vindvilja

Vi har en Opel Astra... Ohh.. jag blir så arg bara jag tänker på det. Himla bilskrälle...

• Signatur

åh, vi har också en opel. tycker de har varit proffsiga på den auktoriserade opelverstaden här (MotorCentrum Gjestvang AB), men de är ju inte billiga direkt.

• Gnuttätaren

Kan rekommendera LP:s Bilservice HB,
    den ligger på Möllersvärdsgatan 12 i Uppsala..

Har anlitat dom under ca 6 års tid.
    Är mycket nöjd!

• vindvilja

Okej, ja det blir ju alltid dyrare med märkesverkstäder. Det är den som ligger ute vid Järlåsabrädgård eller?

Gnuttätaren: Det ska jag kolla upp, man får väl ringa och få en prisuppgift.

Några fler som har tips?

• Muminmamman

Bert Persson i Broby är bra och duktig.
    Ska försöka leta rätt på telnr. Återkommer.

• Muminmamman

Broby Bilverkstad Bert Persson - Uppsala
    Tel. 018-36 91 00
    Broby Börje, 75592 UPPSALA

Här har vi med gott resultat lämnat in vår bil för massa olika reparationer.
    Ring och prata med gubben. Han är bra!

• vindvilja

Ingen mer som har tips? Puffar igen...

Svar på tråden Bilmekaniker/verkstad i Uppsala?