• Zasett

Har du gått ner i vikt....? Xenical eller Frductil???

Är det någon här som har gått till läkaren för att få hjälp med att gå ner i vikt??

Jag är en jättebra jojjobantare, gå ner några kilon och går upp destomer sedan...
    Och jag är så trött på det...

Jag har ett BMI på 37.

Är det någon som fått Xenical (det är nog det som jag är mäst ute efter) eller något annat läkemedel för att hjälpa till?

Har det hjälpt?

Hur lång tid tog det, och hur mycket jobb var det vid sidan om???

• Svar på tråden Har du gått ner i vikt....? Xenical eller Frductil???
  • Anonym

Xenical = SKITPREPARAT

Reductil = fungerade jättebra på mig! Jag gick ned 19 kg på 5 månader!!

• Jangle

Jag äter reductil i en dryga månadoch har hittils gått ner 5 kg

jag tycker att du skall prata med din doktor för det kan vara så att du inte behöver ta hjälp av medicin

• Anonym (BMI 40)

Hur funkar egentligen reductil? Har fått för mig att man blir mindre hungrig. Vet inte var mitt problem ligger för jag är inte speciellt hungrig om dagarna så det känns inte som om det hade hjälpt föör mig. Problemet är nog att jag äter fel. Har provat xenical men det var helt kasst

• Anonym (English)

REducil works brilliant.

Lost 7 kg in two months. Went to the gym 4-5 times/week though and tried to eat as healthy as I could.

The thing is, I couldnt eat as much as I usually do. Only about 50% every time.

• Jangle

Till Ts och Anonym BMI 40

Du får Reductil av din läkare som även ger dig restriktiv till dig
     som i mitt fall
    jag får endast äta frukost, lunch och middag  där i emellan får jag endast dricka te och kaffe men utan mjölk och socker sen får jag även dricka vatten
    det jag skall undvika mellan måltiderna är kolhydrater dvs ingen frukt
    sen skall jag åtmistonde vid en måltid äta mig mätt min dr rekommenderade mig middag men jag valde lunch då jag ofta smååt på eftermiddagen fram till middagen
    sen skall jag motioner minst 30 min 3ggr i veckan sen får jag inte äta efter kl 2000

då jag har tagit bort sockret och tänker lite på vad jag äter då jag äter så har jag gått ner ca 5kg på en månad ( jag har slarvat lite så kanske hade jag kunnat gå ner mer, men jag har ingen brådska)
    DET VIKTIGASTE ATT VETA är att det är inte tabletterna som gör att du går ner i vikt utan det hjälper bara till på traven

gå in på fass. se för att läsa mer

kram

• Lindblomman

Jag har inte provat Reductil, men däremot Xenical och det kan jag bara avråda ifrån! Mådde så fruktansvärt dåligt av dem, blev dålig av allt jag åt. De funkar ju så att kroppen inte kan ta upp det fett man äter, man får springa på toa väldigt mycket då. Men för mig spelade det ingen roll vad jag åt, blev dålig i magen när jag ätit morötter. Gick dessutom inte ner nåt.

• Anonym (nyfiken)

Hur pass överviktig måste man vara för att få Reducil?

Jag har bmi på 29,1 tror jag... kan man få det då?

• Anonym

Man måste ha BMI på över 35 för att få det utskrivet...

Svar på tråden Har du gått ner i vikt....? Xenical eller Frductil???