• Flutterby

Kan man ta reda på om en person avlidit?

Ska skicka julkort till en bekant, slog upp adressen på eniro, men hennes namn finns inte med, bara sambons, har för mig att hon stod med förut och jag vet att hon har KOL, så nu fruktar jag ju det värsta! Vi känner inte varandra väl, men har försökt hålla kontakten med julkort etc. Kan jag ta reda på hur det ligger till utan att höra av mig till sambon(som jag inte känner alls)?

• Svar på tråden Kan man ta reda på om en person avlidit?
  • missteddy
    Flutterby skrev 2006-12-15 13:23:40 följande:
    Ska skicka julkort till en bekant, slog upp adressen på eniro, men hennes namn finns inte med, bara sambons, har för mig att hon stod med förut och jag vet att hon har KOL, så nu fruktar jag ju det värsta! Vi känner inte varandra väl, men har försökt hålla kontakten med julkort etc. Kan jag ta reda på hur det ligger till utan att höra av mig till sambon(som jag inte känner alls)?
    det har hänt att inte alla finns med på eniro men söker jag på hitta.se så finns de där kolla om hon finns där
  • flixflax

Kolla på Birthday.se om hon finns där. Tror de är sammankopplade med folkbokföringen så då borde hon inte finnas med om hon inte finns mer.

• Flutterby

flixflax: Åh vad glad jag blir! Hon finns ju där, då är det kanske ingen fara?

• Honungsbi

Skatteverket vet med all säkerhet.

• therre

På Birthday står ju de levande, hittar du inte henne på hitta.se kan det ju vara så att hon står med sin karl, fast bara hans namn syns.

• Flutterby

therre: Då måste det ju vara så att bara "gubben" är registrerad på telefonnumret. Jag skickar julkortet då.

• annroll

sök på ngn som du vet avlidit.... finns denna mes på birthday.se så är de ju ngt fel... annars så kan du vara på den lugna sidan tror ja.
    har för mig att jag sökte på min mormor och farmor men de fanns inte med och mormor är död sen 10 år och farmor sen 3 ca..

• Flutterby

annroll: ja, jag tänkte göra så, men vet ingen som dog nyligen, bara för minst 10 år sedan. Usch vad dystert det blev nu. Jag skickar kortet i alla fall o hoppas det når fram.

• Mint

Birthday.se uppdaterar med all säkerhet inte varje dag. Det vet jag i och för sig inte om skatteverket gör heller...
    Det säkraste vore kanske att kontakta någon som känner till den evt. avlidna men som inte har så starka känslomässiga band till henne.

• Smurfan JM

Lite sent, men annars kan du ju kolla på e-information eller liknande sidor - det är ju folkbokföringen och mina uppgifter var uppdaterade när jag kollade tre dagar efter att vi adressändrat...

• Runguska

Birthday.se är inte direktuppadterade vet jag då jag och mamma kollade upp en person som vi visste var död bara för att se hur det fungerade. (Det blir ju så fel om man skickar till någon som gått bort och vi ville inte göra det misstaget med en annan.) hur ofta de uppdaterar vet jag dessvärre inte

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
Svar på tråden Kan man ta reda på om en person avlidit?