Diarré av amning?
Min bebis på 3 veckor har diarré till och från. Kan det vara något jag äter? Vad bör jag testa med att utesluta i första hand?
Någon som vet?
Min bebis på 3 veckor har diarré till och från. Kan det vara något jag äter? Vad bör jag testa med att utesluta i första hand?
Någon som vet?
Du får testa uteslutningsmetoden eftersom alla barn reagerar på olika saker.
Fast om man helammar så är ju bajset väldigt löst och rinnigt
Tja, mjölkbajs är ju sällan fastare än diarré...
Hur menar du med diarré? Är det om vatten så är det inte normalt, i så fall tycker jag att du ska ringa bvc eller sjukvården och fråga om råd.
Men mjölkbajset ska vara löst! Lite gulaktigt och flytande, det ska lukta mer som "varm filmjölk" än som "riktigt" bajs.
Bajset är växelvis rinnande och grynigt och det verkar som att det gör ont i magen när han ska till att bajsa. På BB sa de att han blev ledsen för att det var en ny lite otäck upplevelse att bajsa första gångerna (hehe!) men nu borde han kanske ha vant sig, eller?
cusuco: Han kanske vill gå på toaletten? Många bebisar säger helt enkelt till när dom vill gå på toaletten för det är ju trots allt inte naturligt med blöja.
kolla in i EC tråden är på FL www.familjeliv.se/Forum-3-100/m13639939.html eller EC forumet ecsweden.se/
gravIDA
gravIDA: Hur tror du dom gjorde förr? badade i skit kanske Självklart kan en bebis gå på toa, passa på att lyssna på ditt barn så kanske du slipper bajsiga blöjor