(Häng)Mage efter graviditet?
Nu när magen är stor, skinnet uttänjt och förlossningen nära så börjar funderingarna över livet och kroppen efter graviditeten.
Man har ju sett att en del får en riktig hängbuk efter graviditeten, medan andra ser ut som tonåringar i kroppen redan efter några månader - inte ett spår på magen!
Jag undrar över era erfarenheter av mage efter grav. Är det jättevanligt med löst skinn och kula som inte går att jobba bort? Vissa grav/hängmagar verkar ju vara helt omöjliga att bli av med utan operation. Kan man redan under graviditeten ana hur det kommer att bli för en själv?? Finns det tecken som tyder på annalkande hängbuk, tex övervikt, bristningar eller annat. Har ju sett även smala människor med hängmage...
Jag är i v. 34 och har gått upp 8 kg sedan inskrivningen, hade kanske 5 kg extrahull innan dess men ingen hängbuk. Nu tycker jag att magen nästan "hänger" över troskanten, men det kanske försvinner ett tag efter förlossningen?
Kan man undvika det genom motion under grav och isf vad? Kan man jobba bort en hängmage efter grav om man nu får en sån? Isf hur fort och bästa knep?
Skulle bli glad att höra vad ni vet, tror och tänker!