• fråga

fishermans friend när man ammar?

Har jätteont i halsen. Är det ok att äta starka halstabletter då man ammar?
    Är även orolig att jag kommer smitta min son med min halsont, är det vanligt att bebisar blir smittade av sina föräldrar när dem är förkylda?
    Han är 1 månad.

• Svar på tråden fishermans friend när man ammar?
  • Nathana

Om du helammar tror jag att han klarar sig gott även om du är förkyld. De månader man helammar får bebisen skydd mot sjukdomar i modersmjölken. (Jag är dock inget proffs..) Varför skulle du inte kunna äta halstabletter? Det skulle då jag gjort om jag var du.. Det jag undvek var sötningsmedel och för mycket socker (när jag ammade), men jag tror inte ens att det spelar någon roll i det här sammanhanget.. Krya på dig!!

• Änglatuss

jag åt fishermans friend då jag var gravid, det var mitt levebröd då jag mådde illa!!!
    Sen har jag ätit fischerman såfort jag varit förkyld, märker ingen skilland på dottern.

Det värsta är ju för dig om du äter de sockerfri dom har laxerande effekt om man äter förmkt...

jag äter sockerfrïalakrits nu och ammar min dotter samtidigt som jag skriver...

• zommarnatt

Liten avstickare,,,,om man läser fisherman friend lite annorlunda så blir det fis hermans friends...*tss*
    nu har jag varit lite kul oxå, förlåt att jag inte svarade på din fråga. Kram

• fråga

Nathana: tack för svaret! Dem är ju väldigt starka, därför jag undrade, men det är väl nog ingen fara då. Jag äter ganska mycket godis och sött nu när jag ammar, det kan väl inte vara så jättefarligt?!

Fru söderström: ok, bra då kan jag fortsätta äta några sådana. Jag växlar meed dem och rött te. Har jätteont i halsen, snyyft.

Zommarnatt: haha

• Nathana

fråga: neeeej.. jag tror ABSOLUT inte att det är ens någon liten fara!! Ät på!

Svar på tråden fishermans friend när man ammar?