diska duplo???
Har fått en stooor låde med Duplo te tjejen, men det är lite skitigt..hur får jag det rent lättast??
Har fått en stooor låde med Duplo te tjejen, men det är lite skitigt..hur får jag det rent lättast??
Kör de i diskmaskinen eller diska för hand. Vi har diskmaskin men jag diskade de i diskhon med diskmedel =)
Eller lägg det innuti ett gammalt örngott eller lakan, knyt till vid öppningen och kasta in det på 40 eller 60 grader i tvättmaskinen.
Pannkakan: Ohhh det blir inte förstört??
Nope... Det klarar det gallant. Örngottet har du bara för att legot inte ska bli så himmla repigt av trumman i maskinen. Du kan tvätta handukar eller vad farao du vill tillsammans med det om du vill om inte legot är allt för skitigt.
Jippi..då ryker det in in tvättmaskinen imorgon bitti =)
Har inte gjort ddet själv än, men så har mamma alltid gjort rent vårt lego (mitt och brorsans) när vi var små. En gång varje halvår åkte det in i maskinen.
Ja, ett beprövat förskoleknep - tvättmaskinen!
tack o tack, vad skulle man göra utan FL =)
man kan även använda en tvättpåse typ sån som man har bh i när man tvättar fast större, funkar även bra till små lego. Brukar vi göra på förskolan där jag jobbar ibland. funkar både i tvätt och diskmaskin.
jag skulle hellre köra på tvättmaskinen än diskmaskinen.
Nu är det rent o fint =)