• penapöna

Mina händer kliar, hjälp!

Nu har det hållt på i snart 2 veckor, får jätteklåda på händerna när jag varit i varmt vatten, kallt också för den delen, men inte lika fort då. De blir inte röda, annat av att jag kliar. Är så himla jobbigt, kan ju knappt laga mat längre, man behöver ju skölja av händerna flera gånger under tiden ju och då kommer ju klådan, blir tokig.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Mina händer kliar, hjälp!
  • yohanna

Kolla med komunen om de höjt klorhalten i vattnet?

• Mmmajsan

Är du gravid? Kan vara ödem eller att du behöver kolla upp dina levervärden, som ibland kan påverkas när man är gravid och på så sätt ge klåda.

• turia

man blir ju torr denna årstid... Hitta en bra handkräm o smörj- olivolja kan vara lösningen..

• penapöna

yohanna, borde kloret kunna vara orsaken fast jag utan problem kan bada i en bassäng, där det är massvis med klor?

Mmmajsan, jag är inte gravid och hade inga problem alls under graviditeten.

turia, jag smörjer och smörjer, precis som vanligt.

• yohanna

ja, det borde det.
    ibland höjjer de klorhalten i vårt vatten och f-n vad det kliar!

• penapöna

yohanna, ok, då ringer jag och frågar på måndag.

• Trynträ

Det kanske kan hjälpa att använda såna diskhandskar om du behöver vara mycket i vatten. Annars kan det ju vara så att du har lätt för att bli torr om händerna. Smörj in händerna ofta så kanske det lindrar det hela.

• LitensMamma

Jag har liknande problem och har haft sen september, mina
    händer är numera fulla av fula röda hemska utslag. På tisdag ska jag till vårdcentralen (igen) Hitills har jag fått prova canesten och kortison salva, inget hjälper, förutom att hålla mig från vatten så mycket som möjligt

• giz

samma lika här men jag tror att det är diskmedlet och rengörningsmedlet........ har ju yes å ajax.....så det är gummi hanskar på

• GladaVirre

Det kan vara stress gumman, men tanken på vad du precis gått igenom. Hade enkompis mamma som stressade så mycket så hon fick problem med händer och eksem. Gå till apoteket!! *en massa kramar*!

Svar på tråden Mina händer kliar, hjälp!