Någon som provat hypnos för sin ångest?
Undrar eftersom jag läst om sådana behandlingar.
Undrar eftersom jag läst om sådana behandlingar.
ingen...puffar...
vill också veta??
Jag har gjort det. Det var underbart men dyrt.
josephine: Åhh försvann din ångest? vad kostade det å vad gör dom? Hundra frågor
Det var ganska många år sedan jag testade hypnos. Då kostade det omkring 5-600kr/h, har säkert gått upp i pris nu.
Jag fick djupandas medans jag lyssnade på teruaputen räknade ner, blev jätteavslappnad.
Min direkta ångest försvann för ett par timmar, ibland dagar.
Jag gick i ca 1 år, en gång i veckan. Ångesten släppte längre och längre stunder. Var symtomfri i flera månader till sist. Det är verkligen att rekomendera.
Fick även "verktyg" att använda på egen hand, när jag blev orolig. Det fungerade också, jag slutade till sist för att jag gick ner så långt i hypnos att det blev obehagligt, slutade nästan andas.
JOsephine: TAck så mycket Nu ska jag kolla upp detta , tror min Panikångest har kommit pga av mycket förträngda saker, men kan inte hypnos förvärra också?
Jag kan annars rekomndera TFT (Tankefältsterapi)
Det hjälpte mot min PÅ redan eftr en gång! -Borde ha gått fler gånger, men det blev aldrig av...
Tjejen satt mitt emot mig och bad mig tänka på några jobbiga situationer för att framkalla ångesten. Samtidigt som jag gjorde det så "knackade" hon med sina fingrar på några strategiska punkter i ansiktet, och på handen. I och med det så kände jag hur ångesten "flöt av mig". Och sen i några veckor eftr kunde jag tänka på dom där jobbiga sakerna utan att ångesten greppade tag i mig.
"Googla" på nätet om TFT om du är intresserad, så hittar du mer!
nunc at semper; Å tack det ska jag göra
Jag har provat hypnos och det funkar verkligen... hösten 2003.
Jag gick hos en psykiatriker som gav mig verktyg att kunna sova trots min tinnitus.
Det låter ju helt underbart, konstigt att man inte kan få en remiss på sånt från sjukvården, eftersom det tydligen hjälper så skulle ju antalet sjukskrivningar sjunka drastiskt. I längden skulle det ju bli billigare för staten, men det är klart, allt som inte är "kliniskt" bevisat finns ju inte! (enligt sjukvården)
Jag fick remiss frn vårdcenteralens läkare till denna psykiatriker som är knuten till FK.
Så det går visst att få inom landstingets ramar.